یک روان‌شناس مطرح کرد؛

خانواده‌ها در هنگام مشکلات بهتر است به روان‌شناس مراجعه کنند

بهتر است والدین قبل از فرزنددار شدن بررسی کنند که اگر می‌توانند به زندگی خود ادامه دهند، صاحب فرزند شوند

تهران (پانا) - یک روان‌شناس گفت خانواده‌ها در هنگام مشکلات بهتر است به روان‌شناس مراجعه کنند و با مشاوره‌های پزشکی در صورت امکان به زندگی خود ادامه دهند و فرزند خود را در معرض آسیب‌های طلاق قرار ندهند.

کد مطلب: ۱۵۱۰۹۴۱
لینک کوتاه کپی شد
خانواده‌ها در هنگام مشکلات بهتر است به روان‌شناس مراجعه کنند

مهسا ساداتی، روان‌شناس در گفت‌وگو با پانا درباره راهکارهای به حداقل رساندن آسیب‌های طلاق برای فرزندان، اظهار کرد: «ساختار خانواده برای کودکان امری بسیار مهم است. اگرچه زندگی با یک والد شاید بهتر از زندگی با والدین خشمگین باشد اما نمی‌توان نقش خانواده را نادیده گرفت.»

ساداتی ادامه داد: «طلاق می‌تواند بچه‌ها را در معرض آسیب قرار دهد. جامعه ایرانی یک جامعه دلبسته است و کودک بعد از طلاق به دلیل این وابستگی می‌تواند دچار انواع آسیب شود. بهتر است والدین قبل از فرزنددار شدن بررسی کنند که اگر می‌توانند به زندگی خود ادامه دهند، صاحب فرزند شوند.»

وی گفت: «خانواده‌ها در هنگام مشکلات بهتر است به روان‌شناس مراجعه کنند و با مشاوره‌های پزشکی در صورت امکان به زندگی خود ادامه دهند و فرزند خود را در معرض آسیب‌های طلاق قرار ندهند اما گاهی تعارضات حل نشدنی وجود دارد که در این صورت بهتر است فرزند در محیطی به دور از خشونت و پرخاش زندگی کند.»

ساداتی ادامه داد: «بهترین راه برای جلوگیری از آسیب‌دیدن فرزندان طلاق این است که والدین با یکدیگر همسو شوند. مثلا والدین می‌توانند با صحبت‌کردن منطقی با فرزند خود و القای حس امنیت به او، به فرزند خود اطمینان خاطر دهند. والدین نباید در مورد یکدیگر در حضور فرزند خود صحبت یا بدگویی کنند. والدین آگاه می‌توانند با تقسیم کردن مسئولیت‌های فرزند خود شرایط را برای کودک راحت‌تر کنند.»

این روان‌شناس در پایان تاکید کرد: «طلاق به خودی خود یک تغییر منفی و بزرگ است و والدین باید سعی کنند تا حد امکان شرایط را برای کودک مانند قبل نگه‌ دارند. مثلا مدرسه فرزند را عوض نکنند و کودک در همان خانه‌ای که از قبل زندگی می‌کرده است، بماند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار