صبحانه مهم‌تریم وعده برای دانش‌آموز است

تهران (پانا) - یک کارشناس تغذیه و سلامت گفت مهم‌ترین وعده برای دانش‌آموزان که به‌شدت مصرف آن تاکید می‌شود، صبحانه است؛ صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی برای دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۵۰۴۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد
صبحانه مهم‌تریم وعده برای دانش‌آموز است

خدیجه رحمانی، کارشناس تغذیه بیان کرد: «تغذیه فقط مربوط به آغاز سال تحصیلی نیست بلکه باید در تمام فصول سال اصول غذایی سالم رعایت شود. میان‌وعده‌ها یکی از مهم‌ترین وعده‌هایی غذایی برای دانش‌آموزان است که باید مواد غذایی مفید و باارزش را داشته باشد.»

وی گفت: «مهم‌ترین وعده برای دانش‌آموزان که به‌شدت مصرف آن تاکید می‌شود، صبحانه است. صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی برای دانش‌آموزان است. مطالعات نشان می‌دهد بچه‌هایی که یک هفته بدون مصرف صبحانه به مدرسه رفتند، نمرات ریاضی آن‌ها پایین آمده و به شدت بر روی حافظه کوتاه‌مدت آن‌ها اثر داشته است.»

رحمانی افزود: «صبحانه باید به طور کامل مصرف شود. باید از گروه لبنیات مثل شیر و پنیر، نان که مهم‌ترین منبع انرژی برای دانش‌آموز است که بهتر است از نان‌های سبوس‌دار استفاده شود. پروتئین منبع مهم دیگری است که باید در صبحانه باشد برای تامین پروتئین می‌توانند از پنیر یا تخم‌مرغ استفاده کنند. علاوه بر این موارد، سبزیجاتی مثل خیار و گوجه در صبحانه مهم است.»

این کارشناس گفت: «در دانش‌آموزانی که بعد از ظهر به مدرسه می‌روند، ناهار مهم‌ترین وعده غذایی است. این وعده نیز باید کامل از غلات، انواع گوشت، حبوبات و سبزیجات پخته و خام استفاده شود. منظور از سبزیجات صرفا سبزی‌های سبزرنگ نیست بلکه به طور کلی سیفی‌جات در گروه سبزی‌ها قرار دارند. همچنین دانش‌آموزان باید مایعات را به اندازه کافی دریافت کنند. به طور کلی توجه به تغذیه دانش‌آموزان برای کارایی بیشتر و یادگیری عمیق‌تر اهمیت دارد. والدینی باید از روغن سالم در تهیه غذا استفاده کنند.»

رحمانی افزود: «در بحث میان وعده‌ها والدین  سعی کنند از میوه‌ها بیشتر استفاده کنند و به نحوی میوه‌ها را آماده‌سازی کرده تا خوردن آن برای بچه‌ها راحت باشد. انواع مغزها مثل کشکش و توت میان‌وعده‌ای بسیار مفید و مغزی برای دانش‌آموزان محسوب می‌شود. شیرینی‌ها و انواع شکلات‌ها بسیار محدود مصرف شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار