کاهش قربانیان تصادفات جاده‌ای در نیمه اول شهریورماه ۱۴۰۳

تهران (پانا) - جانشین فرمانده پلیس راه کشور از کاهش ۳۱ درصدی تعداد فوتی‌های در صحنه تصادفات جاده‌ای در نیمه اول شهریورماه خبر داد.

کد مطلب: ۱۵۰۰۱۱۷
لینک کوتاه کپی شد
کاهش قربانیان تصادفات جاده‌ای در نیمه اول شهریورماه ۱۴۰۳

 سرهنگ سیاوش محبی با اشاره به سفرهای پر حجم در تعطیلات اخیر گفت: با توجه به تعطیلات روزهای پایانی ماه صفر ما شاهد ترافیک پرحجم و بی سابقه‌ای  در اکثر محورهای مواصلاتی استان‌های سراسر کشور مخصوصاً استان‌های زیارتی و سیاحتی یعنی خراسان رضوی، گلستان، مازندران، گیلان و محورهای منتهی به تهران و سایر کلان شهرها بودیم.

وی افزود: در همین راستا و برای تسهیل در تردد در محورهای پرتردد از جمله آزادراه تهران- شمال،   محور هراز،   جاده چالوس و آزادراه رودبار- منجیل با توجه به اینکه گنجایش ترافیک پرحجم را ندارند محدودیت هایی را اجرا کردیم.

جانشین فرمانده پلیس راه کشور اضافه کرد: در تعطیلات اخیر برای مدیریت حجم ترددها حدود ۲۵۵ ساعت محدودیت تردد، در محورهای شمالی و و محورهای استان خراسان رضوی و یا محورهای منتهی  به مشهد اجرا کردیم و به همین دلیل گره ترافیکی چندانی را نیز شاهد نبودیم.

محبی با اشاره به کاهش جانباختگان تصادفات رانندگی گفت: با توجه به اینکه شهریورماه، پرخطرترین ماه از نظر تصادفات جاده‌ای است ولی آمارهای ما نشان می‌دهد که از  یکم تا هفدهم شهریور ماه سال جاری شاهد کاهش تعداد جانباختگان و افت حدود ۳۱ درصدی فوتی‌ها در صحنه تصادفات رانندگی بودیم.

وی گفت: با توجه به اینکه خستگی و خواب آلودگی مهم ترین علل بروز تصادفات در جاده‌های کشور گزارش شده است از هموطنان تقاضا می‌شود به هیچ وجه با حالت خستگی و خواب‌آلودگی به رانندگی ادامه ندهند و بلافاصله پس از صرف ناهار از رانندگی خودداری و همچنین از هرگونه عجله و شتاب پرهیز داشته تا با رعایت مسائل ایمنی به سلامت به مقصد برسند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار