رفع تصرف بیش از ۴۰۰ هکتار از اراضی ملی

تهران (پانا) - فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا از رفع تصرف ۴۷۵ هکتار اراضی ملی و دولتی در استان اصفهان در سه ماه ابتدای سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۹۱۵۴۸
لینک کوتاه کپی شد
رفع تصرف بیش از ۴۰۰ هکتار از اراضی ملی

 سردار رضا بنی اسدی‌فر اظهار کرد: با هدف جلوگیری از تصرف اراضی ملی و دولتی در سطح کشور، همواره اجرای اقدامات پیشگیرانه در اولویت قرار دارد.

وی افزود: در سه ماهه سال جاری، ۴۷۵ هکتار از اراضی ملی و دولتی در گستره شهرهای استان اصفهان، با هوشیاری و تلاش کارکنان یگان حفاظت اراضی این استان از چنگال متصرفات خارج و رفع تعرض شد.

سردار بنی اسدی فر گفت: بازگشت این اراضی به بیت‌المال با اجرای ۹۴ فقره حکم قطعی قضائی و ۲۸۰ مورد رفع تصرف فوری انجام شده است.

وی ادامه داد: با اجرای این احکام قضائی در مجموع ۱۸۵ هکتار از زمین‌های ملی و دولتی در استان اصفهان رفع تصرف و به بیت‌المال اعاده و نسبت به قلع ‌و قمع و خلع ید آن اقدام شد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ نیز 475 هکتار از اراضی ملی و دولتی استان اصفهان رفع تصرف فوری شده است که از این میزان ۱۱۶ هکتار در سال ۱۴۰۰ ، ۱۱۷ هکتار در سال ۱۴۰۱ و ۵۶ هکتار در سال ۱۴۰۲ بوده است.

وی با هشدار به کسانی که به صورت غیرمجاز اقدام به احداث بنا در اراضی ملی می‌کنند، گفت: این اداره کل از اراضی ملی با آمادگی کامل حفاظت و حراست می‌کند و با هرگونه دخل و تصرف در این اراضی و زمین خواری به صورت قاطع برخورد کرده و کوچک‌ترین اغماضی ندارد.

به گزارش سایت پلیس، فرمانده یگان های انتظامی و حفاظتی فراجا با اشاره به ارسال ۲ هزار و ۷۰۵ مورد اخبار مردمی در نیمه تیر ماه سال جاری، خاطرنشان کرد: تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در سراسر کشور به صورت پیمایش روزانه در حال گشت زنی برای رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش هستند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام خواهند داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار