آماده‌باش ۱۲ هزار پلیس در عملیات اربعین

تهران (پانا) - رئیس پلیس راهور فراجا از آماده‌باش ۱۲ هزار مامور پلیس برای ماموریت اربعین در داخل کشور خبر داد و گفت از آنجایی که ناوگان حمل و نقل عمومی توانایی این حجم از تردد را ندارد به زائران توصیه می‌کنم از خودروی شخصی استفاده کنند.

کد مطلب: ۱۴۹۱۰۶۱
لینک کوتاه کپی شد
آماده‌باش ۱۲ هزار پلیس در عملیات اربعین

سردار سید تیمور حسینی در هشتمین جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف در شهرک آزمایش برگزار شد، گفت: سال گذشته ماموریت خوبی را پشت سر گذاشتیم و در کمال نظم و امنیت مراسم اربعین برگزار شد به طوریکه حضرت آقا نیز از اقدامات همه دستگاه‌ها قدردانی کردند. ان‌شاءالله امسال هم با یک برنامه ریزی دقیق و پیش بینی های لازم بتوانیم عملیات اربعین را مدیریت کنیم و مشکل خاصی ایجاد نشود.

رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: عمده هدف ما ایمنی ترد زائران است و ما امیدواریم همه زائرانی که از مرزهای شش گانه عبور می‌کنند در مسیر رفت و برگشت هیچ مشکلی نداشته باشند و برنامه ریزی دقیقی باید انجام شود تا به هدفمان برسیم.

حسینی گفت: در همین راستا ۸۰ هزار نفر در قالب دستگاه های مختلف و ۱۲هزار نیروی پلیس در ماموریت اربعین آماده باش هستند و به شکل شبانه روزی در طول تمام محورها مستقر هستد. بر اساس آمار، مرز مهران و شلمچه هنوز جزو پرترددترین مرزها هستند و امسال احتمالا خسروی نیز پرتردد می شود.

رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: من از همه هموطنان درخواست می‌کنم قبل از شروع سفر، حتما اطلاعات مورد نیاز خود را در سامانه سماح ثبت کنند تا برنامه‌ریزی‌ها به صورت دقیق انجام شود.

وی خطاب به استانداران استان‌های مرزی گفت: تمهیدات لازم در استان های ایلام و خوزستان که مرز های مهران وشلمچه در آنها واقع هستند؛ باید انجام شود. اگر وضعیت پارکینگ‌ها مناسب نباشد ما با آشفتگی مواجه می‌شویم بنابراین باید ساماندهی انجام شود. من به مردم توصیه می‌کنیم با وسایل نقلیه شخصی خود به مرزها مراجعه کنند زیرا ناوگان عمومی ما توانایی جابه‌جایی  این حجم از زائران را ندارد اما باید قوانین به صورت دقیق رعایت شود تا شاهد افزایش تصادفات نباشیم.

حسینی گفت: سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر برای شرکت در پیاده روی اربعین سال گذشته حضور داشتند.امسال از ابتدای محرم شاهد هستیم که این رقم رو به افزایش است و احتمالا رشدی ۱۰تا۱۵ درصدی خواهد داشت. پیک رفت ۲۵،۲۶ و ۲۷ مرداد خواهد بود و تا سه شهریور توازن داریم اما از آن به بعد پیک برگشت زائران را خواهیم داشت.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه باید میزان موکب‌ها باید افزایش پیدا کند تا رانندگان بتوانند در زمان بازگشت بیستر استراحت کنند، گفت: همچنین همه مردم باید در سامانه ثبت نام کنند تا از بیمه نیز استفاده کنند. امسال در گرم ترین روزهای سال این ماموریت را باید انجام دهیم و باید برنامه ربزی دقیق انجام شود زیرا قطعا تردد در شب ها بیشتر خواهد بود و تمام دستگاه ها باید برای این مسئله آماده باشند.

رئیس پلیس راهور فراجا اظهار کرد: قطعا فعالیت دستگاه‌های مختلف در برگزاری ایمن و سلامت مراسم رابعین، ثواب زیادی دارد و امیدوارم امسال نیز شاهد اجرای ایمن این عملیات باشیم.

وی تاکید کرد: خط قرمز پلیس، تخلفات حادثه ساز الخصوص سرقت غیرمجاز است که هم سرعت لحظه و هم سرعت متوسط بررسی می‌شود و نظارت و اعمال قانون حتما انجام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار