ارزان‌سازی ازدواج از برنامه‌های مهم دولت در راستای رفع مشکلات جوانان است

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت ارزان کردن ازدواج از جمله برنامه های مهم دولت در راستای رفع مشکل جوانان است که در این راستا ضمن استفاده از ظرفیت تسهیلاتی، برنامه های ویژه ای نیز در قالب طرح های مختلف به اجرا در می آید.

کد مطلب: ۱۴۷۸۲۳۱
لینک کوتاه کپی شد
ارزان‌سازی ازدواج از برنامه‌های مهم دولت در راستای رفع مشکلات جوانان است

حجت الاسلام مهدی متقی فر روز چهارشنبه در جلسه شورای ساماندهی امور جوانان آذربایجان غربی افزود: یکی از مهمترین برنامه ها در این راستا، اجرای طرح وصال شیرین است.

وی اضافه کرد: در قالب این طرح زمینه سازی برای کاهش هزینه های ازدواج ایجاد شده و ارزان سازی به صورت عملی اتفاق می افتد.

وی اظهار کرد: این طرح مهم در راستای ارتقای شاخص های مربوط به ازدواج و به تبع آن، فرزندآوری در هفته ازدواج امسال در کشور رونمایی خواهد شد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: هفته ازدواج از سالروز ازدواج حضرت پیامبر اعظم (ص) و حضرت خدیجه (س) در اول ماه ذیحجه که مصادف با ۱۹ خرداد است، آغاز خواهد شد و تا ۲۵ خردادماه جاری ادامه خواهد یافت.

حجت الاسلام متقی فر با اشاره به دیگر اقداماتی که در راستای رشد ازدواج و کاهش موانع پیش روی آن در دولت سیزدهم اجرایی شده است، گفت: پیگیری‌ برای پرداخت وام ازدواج نسبت به سال‌های پیش بسیار بیشتر شده و مبلغ وام نیزدر سه سال متوالی ۱۴۰۱، ۱۴۰۲و ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی هم در این جلسه اظهار کرد: همزمان با هفته ازدواج، ۲۲۳ عنوان برنامه در استان اجرایی می شود.

سجاد بیرامی اضافه کرد: از این تعداد ۱۷ مورد مربوط به جشن وصال است.

وی تاکید کرد: حمایت از جوانان یکی از مواردی است که می‌تواند در جامعه سبب ایجاد شور و نشاط شده و شرایط مناسب برای این قشر را موجب شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار