معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست:

تالاب‌ها معیشت ۱ میلیارد انسان را تامین می‌کنند

تهران (پانا) - معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت تالاب‌ها معیشت مستقیم ١ میلیارد انسان را تامین می‌کنند بنابراین باید بدون ملاحظات سیاسی و اقتصادی برای حفاظت از آنها برنامه داشت.

کد مطلب: ۱۲۸۴۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد
تالاب‌ها معیشت ۱ میلیارد انسان را تامین می‌کنند

مجتبی ذوالجودی امروز دوشنبه در گردهمایی محیط زیست، دیپلماسی منطقه ای، مدیریت تغییر اقلیم، آب ، مقابله با گرد و غبار افزود: نقش تالاب های داخلی و مرزی بر معیشت مردم منطقه غیر قابل انکاری است بنابراین برای حفاظت از آنها باید تلاش کنیم.

وی گفت: باید تلاش کنیم تا با رعایت قوانین و مقررات داخلی و خارجی در احیای تالاب ها نقش موثری داشته باشیم،

وی اظهار کرد: سهم تالاب ها از آب جهان ١ درصد است در حالیکه ۴٠ درصد تنوع زیستی کره زمین را دارند از این رو جزو با ارزش ترین اکوسیستم های کره زمین هستند ، نقش موثری در مقوله آب و هوایی، تثبیت کربن و توسعه پایدار دارند.

ذوالجودی تاکید کرد: توسعه ناپایدار در منطقه مشکلات زیادی از جمله پدیده گرد و غبار و گرمایش زمین را ایجاد کرد که چالش‌های محیط زیستی زیادی را رقم زد.

وی اظهار کرد: تالاب ها معیشت مستقیم ١ میلیارد انسان را تامین می کنند بنابراین باید بدون ملاحظات سیاسی و اقتصادی برای حفاظت از تالاب ها برنامه داشته باشیم. حدود ۴٢ درصد تالاب‌های دنیا از بین رفته‌اند که آثار سوء آنرا در جای جای کره زمین می بینیم البته اقداماتی برای حفاظت هر چند دیر انجام شده اما کافی نیست.

این مقام مسئول گفت: دهه ٢٠٢١ تا ٢٠٣٠ به عنوان دهه احیای اکوسیستم ها نامگذاری شده بنابراین فرصت خوبی برای پرداختن به مسائل تالاب ها است. در آب آن هم تالاب ها از لحاظ تعداد گسترش زیادی دارند که نقش مهمی بر معیشت مردم دارد همچنین تالاب های مرزی هم در این زمینه بسیار حایز اهمیت هستند چون بر زندگی مردم منطقه تاثیر بسزایی دارند پس با رعایت قوانین ملی و بین‌المللی در راستای حفظ آنها تلاش کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار