رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا:

ناوگان اتوبوس‌رانی پایتخت فرسوده‌تر شد؛ قرارداد خرید تجهیزات معطل فرایندهای اداری

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران با اشاره به فرسودگی ناوگان مترو و اتوبوس‌رانی گفت که خرید تجهیزات برای مترو در فرایندهای اداری معطل‌ مانده است.

کد مطلب: ۱۲۷۳۳۵۱
لینک کوتاه کپی شد
ناوگان اتوبوس‌رانی پایتخت فرسوده‌تر شد؛ قرارداد خرید تجهیزات معطل فرایندهای اداری

سید‌جعفر تشکری هاشمی با اشاره به گلایه‌های شهروندان درخصوص وضعیت مترو و اتوبوس در پایتخت گفت: «خرابی‌های مترو بسیار افزایش داشته و تأخیر در خطوط نیز زیاد اتفاق می‌افتد. البته این موضوع طبیعی است. اگر تعمیرات به موقع انجام نشود طبیعتا منجر به خرابی‌ها می‌شود و هیچ تضمینی هم وجود ندارد که حتماً خرابی‌ها فقط منجر به تأخیر شود، چه‌بسا این خرابی‌ها ممکن است منجر به حوادث و سوانحی هم شود که پیش‌ از این در این رابطه به شهرداری تذکر داده شده است.»

رئیس کمیسیون عمران و حل و نقل شورای شهر تهران افزود:‌ «به شورا قول داده شد که ۸۰۰ میلیارد تومان تجهیزات و لوازم یدکی برای مترو خریداری شود تا تعمیرات نیز به‌سرعت آغاز شود.»

وی ادامه داد: «بر اساس اطلاعاتی که به شورا رسیده است، فرایند انعقاد قرارداد با بانک شهر که قرار است کارگزاری خرید این اقلام را بر عهده داشته باشد هنوز به سرانجام نرسیده و در تشریفات اداری باقی‌ مانده است. بنابراین دوباره در این رابطه به شهرداری تذکر داده شد زیرا خرید این تجهیزات زمان می‌برد و تا قطعات درست شود حمل شود و به دست تولیدکننده برسد خود روندی طولانی است.»

شهر تهران به ۷ هزار اتوبوس فعال نیاز دارد

تشکری هاشمی درخصوص فرسودگی ناوگان اتوبوس‌رانی هم توضیح داد: «در اتوبوس‌رانی هم وضعیت مشابهی داریم و فرسودگی بیش‌ از حد ناوگان آن را به ناوگانی غیر مؤثر تبدیل کرده است این در حالی است که شهر تهران برای پاسخگویی به نیازهای شهروندان به حداقل ۷ هزار اتوبوس فعال نیاز دارد. در دوره گذشته به دلیل عدم رسیدگی به ناوگان و تعمیرات به موقعِ ناوگان فعال از ۶ هزار و ۵۰۰ اتوبوس به ۲ هزار و ۲۰۰ اتوبوس رسید و با پیگیری‌هایی که در خصوص کمبود ناوگان داشتیم متوجه شدیم اکنون ناوگان فعال به زیر هزار و ۵۰۰ دستگاه رسیده است.»

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران تأکید کرد:‌ «این موارد به تحریم‌ها ارتباطی ندارد و این عذر پذیرفته نیست زیرا این تجهیزات در کشور وجود دارد و فقط به اراده مدیریتی نیاز است که این امور را پیگیری کند.»

تشکری اضافه کرد: «برای حل این مشکلات نیاز به ورود مقام عالی شهرداری نیست و شرکت واحد به‌عنوان متولی این امور باید بازسازی ناوگان را جدی گرفته و به‌سرعت بازسازی و تعمیرات را آغاز کند به‌ویژه در خطوط تندرو که خطوط انبوه‌بر است و مردم نیز اقبال زیادی به آن دارند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار