مدیرکل دوره متوسطه اول وزارت آموزش‌وپرورش در گفت‌وگو با پانا:

آموزش کدنویسی و مهارت‌های کارآفرینی به ۱۰ هزار دانش‌آموز و معلم

معلمان باید به سمت تولید ابزارهای هوش مصنوعی پیش بروند نه صرفاً مصرف‌کننده آن‌ها

تهران (پانا) - مدیرکل دوره متوسطه اول وزارت آموزش‌وپرورش بر ضرورت استفاده معلمان از ابزارهای هوش مصنوعی در فرآیند آموزش و اهمیت توجه به تفکر محاسباتی و الگوریتمی تاکید کرد. وی همچنین از همکاری وزارت آموزش‌وپرورش با وزارت ارتباطات برای توسعه آموزش‌های دیجیتال و تجهیز مدارس به امکانات لازم برای آموزش کدنویسی و تولید ابزارهای هوش مصنوعی خبر داد.

کد مطلب: ۱۵۴۴۱۲۳
لینک کوتاه کپی شد
آموزش کدنویسی و مهارت‌های کارآفرینی به ۱۰ هزار دانش‌آموز و معلم

حمید یزدانی در گفت‌وگو با پانا درباره استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در آموزش، تصریح کرد که معلمان باید به این ابزارها به‌عنوان یک ضرورت نگاه کنند، اما تنها به استفاده از آن‌ها بسنده نکنند.

به گفته یزدانی، اگر معلمان فقط به مصرف ابزارهای هوش مصنوعی بپردازند، احتمالاً خلاقیت و تفکر نقادانه در فرآیند تدریس کاهش می‌یابد.

او تاکید کرد که برای دستیابی به موفقیت واقعی، باید تفکر محاسباتی و الگوریتمی را در دانش‌آموزان پرورش داد تا آن‌ها نه تنها مصرف‌کننده، بلکه تولیدکننده این ابزارها باشند.

یزدانی همچنین از موفقیت‌های اخیر در زمینه آموزش‌های دیجیتال و همکاری با وزارت ارتباطات خبر داد.

وی اعلام کرد که در سال گذشته، ۱۸ شرکت دانش‌بنیان در طرح «آموزش ایران دیجیتال» مشارکت داشتند و این شرکت‌ها در استان‌های مختلف کشور به آموزش کدنویسی و مهارت‌های کارآفرینی به ۱۰ هزار دانش‌آموز و معلم پرداختند.

او اضافه کرد که این برنامه در ۲۱ استان کشور پوشش داده شد و به عنوان گامی مهم در تجهیز مدارس به امکانات دیجیتال و آموزش کدنویسی، به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته است.

مدیرکل دوره متوسطه اول وزارت آموزش‌وپرورش در پایان اظهار امیدواری کرد که با تجهیز مدارس به تجهیزات لازم و فراهم شدن شرایط مناسب، دانش‌آموزان در آینده‌ای نزدیک قادر خواهند بود ابزارهای هوش مصنوعی خود را بسازند و به این ترتیب از صرفا مصرف‌کننده به تولیدکننده تغییر نقش دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار