مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

آموزش کدنویسی به یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز متوسطه اول درکشور

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش از آموزش کدنویسی به عنوان دروازه ورود به هوش مصنوعی به یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز متوسطه اول در کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۳۶۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد
آموزش کدنویسی به یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز متوسطه اول درکشور

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش؛ حمید یزدانی در گردهمایی هوش مصنوعی استان خوزستان با اشاره به اهمیت آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان گفت: با توجه به ماموریت‌های دوره اول متوسطه از جمله استعدادیابی، هدایت تحصیلی و هویت‌یابی در تلاش هستیم تا بتوان دانش‌آموزانی که با اصطلاحات مختلف شناخته می‌شوند مانند دانش‌آموزان نسل زِد، آلفا و فعالان فضای مجازی را برای آینده تربیت کرد.

وی اظهار کرد: یکی از نقاط بسیار روشنی که برای این دانش‌آموزان پیرو فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید جزو 10 کشور برتر در حوزه هوش مصنوعی باشیم، متصور هستیم، برنامه‌ریزی شده تا دانش‌آموزان در دوره اول متوسطه با نرم‌افزارهای مختلف از جمله کراس و پایتون که در حوزه ساخت هوش مصنوعی است، آشنا شوند و به نحوی کار کنند تا بتوانند در پایه نهم که آموزش پایتون را به‌صورت کامل آموختند، کسب درآمد نیز داشته باشند.

عضو شورای مدیران کل و مشاوران معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به دانش‌آموزانی که تحت این آموزش‌ها قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: از ۲۷ هزار مدرسه در دوره اول متوسطه، حدود ۱۲ هزار مدرسه و به عبارتی از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز، یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر این دوره به‌صورت کامل و دقیق تحت پوشش این برنامه‌ها قرار گرفته‌اند.

وی با تاکید بر اهمیت کتاب کار و فناوری گفت: لازم به ذکر است که کتاب کار و فناوری را باید همه دانش‌آموزان در پایه هفتم، هشتم و نهم به‌صورت تخصصی آموزش دیده و در تلاش هستیم که تمام مدارس کشور را به برنامه «ایران دیجیتال» متصل و مجهز کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار