رئیس سازمان مدارس غیردولتی خبر داد:
شیوهنامه رتبهبندی مدارس غیردولتی در دست تدوین است
تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی با اشاره به رتبهبندی مدارس غیردولتی با احصای شاخصهای متنوع در همه زمینهها گفت شیوهنامههای اجرایی آن تدوین و در حال تکمیل و بررسیهای نهایی است.
نشست تخصصی شورای هماهنگی موسسان مدارس غیردولتی مناطق نوزدهگانه شهر تهران با حضور احمد محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش در سالن جلسات آموزش و پرورش منطقه ۳ تهران برگزار شد.
احمد محمودزاده در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای مقاومت گفت: خون پاک دانشآموزان و مردم بیگناه و مظلوم غزه و لبنان رژیم جعلی صهیونیستی را به ورطه سقوط و نابودی میکشاند و مشعل روشن هدایت شهدا پر فروغ و جاودان خواهد ماند.
وی گفت: مهندسی و معماری آینده کشور در مدرسه و بهواسطه معلم در کلاس درس شکل میگیرد. هر چه در مدرسه هزینه کنیم در آینده کشور برداشت خواهیم کرد و کلید آموزش و پرورش موفق در دستان مدیران و معلمان است.
محمودزاده به شیوههای نوین در نظامهای آموزشی دنیا اشاره کرد و گفت: توجه به دانش و تکنولوژیهای روز، آمادهسازی محیط، شیوه انتقال پیام و ابتکارات و خلاقیت از جمله عوامل بسیار موثر در فرایند یادگیری است که باید مورد توجه جدی قرار گیرند.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامهریزیها باید در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب صورت پذیرد. مدارس غیردولتی به دلیل ویژگیها و شرایط خاص خود میتوانند با سرعت بیشتری در مسیر سند تحول بنیادین حرکت کنند و در کنار حکمرانی دولتی و سیاستهای نظام آموزش و پرورش با روشهای متنوع تر به اهداف مورد نظر دست یابند.
وی افزود: مشارکت مردم و اولیای دانشآموزان در تصمیمگیریها و فرایندهای آموزشی و پرورشی مدرسه میتواند به ایدههای نو و خلاق منجر شود. مدرسه به عنوان کانون اصلی فعالیتهای آموزشی و تربیتی میتواند نسبت به مسائل مختلف فعال و کنشگر باشد.
محمودزاده گفت: موسسان و مدیران مدارس غیردولتی باید از ایجاد حاشیههایی که در شان نظام تعلیم و تربیت کشور نیست به شدت پرهیز کنند. نباید اجازه دهیم که برخی اتفاقات نازل خدمات بسیار ارزنده شما یاریگران نظام تعلیم و تربیت کشور را تحت الشعاع قرار دهد.
وی افزود: مدرسه تراز از سیاستهای جدی نظام تعلیم و تربیت کشور است و نقشه راه آن نیز طراحی شده است. طبق برنامهریزیهای در نظر گرفته شده در گام نخست ۱۰ درصد مدارس دولتی و ۵۰ درصد مدارس غیر دولتی باید در گروه مدارس تراز قرار گیرند.
معاون وزیر آموزش و پرورش به رتبهبندی مدارس غیردولتی با احصای شاخصهای متنوع در همه زمینهها گفت: شیوهنامههای اجرایی آن تدوین و در حال تکمیل و بررسیهای نهایی است.
محمودزاده توجه به توانمندسازی و آموزش معلمان مدارس غیردولتی را از برنامههای جدی سازمان دانست و افزود: البته در کنار آموزشها باید وضعیت حقوق، بیمه و معیشت آنها را نیز مورد توجه قرار دهیم که ریلگذاریهای مناسبی در این راستا صورت گرفته است.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در هیچ کجای دنیا از معلمینی که فاقد توانمندی و صلاحیتهای لازم برای تربیت کودکان و نوجوانان باشند، استفاده نمیشود. معلم از مقام و منزلت بسیار بالایی برخوردار است و باید به شان و جایگاه آن در جامعه توجه ویژه شود.
محمودزاده توجه به مسائل تربیتی و فرهنگی در کنار برنامه درسی را ضروری دانست و افزود: هویتبخشی در دانشآموزان، مواجهه فعال و کنشگرانه با رسانهها و خلاقیت و ابتکار عمل در اجرای برنامهها میتواند در رسیدن به اهداف موثر واقع شود.
در ابتدای این نشست صنیعی رییس شورای هماهنگی موسسان مدارس غیردولتی کشور با تقدیر از تلاشهای ارزنده موسسان و مدیران مدارس غیردولتی که به کمک نظام تعلیم و تربیت کشور آمدهاند، گفت: با پیگیریهای صورت گرفته و برگزاری جلسات منظم پیرامون مباحث شهریه، نوسازی و توانمندسازی معلمان تلاش میگردد تا شرایط مردم و مشکلات موسسان مورد بحث کارشناسی قرار گیرد.
ارسال دیدگاه