معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی:

آموزش و پرورش اصلی‌ترین جایگاه تربیت نیروی انسانی است

مشهد (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش گفت آموزش و پرورش به عنوان نهاد آموزشی، تربیتی و فرهنگی و به عنوان اصلی‌ترین جایگاه تربیت نیروی انسانی، بیشترین و مهم‌ترین مسئولیت و رسالت را در زمینه تحقق سیاست‌ها، راهبردها و برنامه‌های نظام جمهوری اسلامی دارد.

کد مطلب: ۱۴۰۹۸۰۴
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش  اصلی‌ترین جایگاه تربیت نیروی انسانی است

احمد محمودزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش در اردوگاه ثامن الحجج مشهد بیان کرد: در همه دنیا نیروی انسانی را، محور و هدف توسعه نام می برند، اما در نظام جمهوری اسلامی علاوه بر عامل و هدف توسعه و پیشرفت، نیروی انسانی را عامل تمدن سازی و جامعه سازی در دنیا معرفی می کنند.

وی افزود: آموزش و پرورش به عنوان نهاد آموزشی، تربیتی و فرهنگی و به عنوان اصلی ترین جایگاه تربیت نیروی انسانی، بیشترین و مهم ترین مسئولیت و رسالت را در زمینه تحقق سیاست ها، راهبردها و برنامه های نظام جمهوری اسلامی دارد.

محمودزاده بیان کرد: آموزش و پرورش گسترده ترین سازمانی است که به عنوان فصل مشترک مردم و حاکمیت، مهم‌ترین رکن تمدن سازی، جامعه سازی، خودسازی، انسان سازی را برای تحقق اهداف خود به همراه دارد.

وی ادامه داد: برای اجرای سند تحول بنیادین، باید به مدرسه نگاه دیگری داشته باشیم. امروز مدرسه به عنوان مرکز صدق سیاست گذاری و برنامه ریزی و به عنوان اصلی‌ترین واحد تحول و نوآوری مورد نظر قرار گرفته است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: همه مردم و بخش های حاکمیت در اداره و پیشرفت آموزش و پرورش و ارتقای جایگاه آن باید نقش مهم و اساسی در ادامه مسیر ایفا کنند. مسیر پیشرفت، رشد به ویژه در بحث رویکردهای فرهنگی و تربیتی است.

وی در پایان درباره یکی از رویکردهای سند تحول بنیادین گفت: تقویت رویکرد مردمی و مشارکت پذیری آموزش و پرورش با تاکید بر افزایش توانمندی و اختیارات مدرسه با موضوع مدرسه محوری به عنوان یکی از راهبردها در نقشه تحول بررسی می شود.

دانش آموز خبرنگار: مریم محمدنژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار