احمد محمودزاده خبر داد:

اختصاص تسهیلات تبصره 18 جهت توسعه هنرستان‌های فنی‌و‌حرفه‌ای

تهران (پانا) - نشست تخصصی اعطای تسهیلات برای اشتغال‌زایی و کار‌آفرینی با محوریت حمایت از موسسان هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و مدارس غیر‌دولتی در قالب تبصره ۱۸ با حضور معاون وزیر آموزش وپرورش در وزارت امور اقتصاد و دارایی تشکیل شد.

کد مطلب: ۱۵۱۰۳۵۲
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص تسهیلات تبصره 18 جهت توسعه هنرستان‌های فنی‌و‌حرفه‌ای

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، احمد محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش در این نشست با اشاره به تاکید در برنامه هفتم مبنی بر توسعه هنرستان‌ها، گفت : امیدواریم با حمایت های موثر مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ۶۰ درصد دانش آموزان دوره متوسطه دوم در رشته‌های هنرستانی و آموزش‌های مهارتی و فنی حرفه‌ای اشتغال به تحصیل یابند و برای تحقق این هدف مهم باید در راستای توسعه، تجهیز و احداث هنرستان‌ها، گام برداشت.

معاون وزیر آموزش وپرورش با بیان فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که تاکید کردند از دالان کنکور رد شوید و وارد دالان اشتغال شوید، تصریح کرد: نیاز اساسی کشور توجه جدی به آموزش‌های مهارتی در قالب فعالیت‌های هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای است تا بتوانیم نسل آینده‌ساز ایران اسلامی را توانمند و متخصص تربیت کنیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی وتوسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش در ادامه با تبیین نقش حمایتی این سازمان از موسسان هنرستان‌های غیردولتی، افزود: از مجموعه‌ها و نهادهایی که آمادگی مشارکت و توسعه هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای را داشته باشند، حمایت می کنیم تا مطالبه رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) محقق شود.

محمودزاده توجه به استعدادها و توانمندی‌های نوجوانان را حائز اهمیت دانست و گفت: دانش‌آموزان امروز با مفاهیم جدیدی از تکنولوژی و توسعه مهارتی مواجه هستند که متولیان امر را به این ضرورت آگاه می‌سازد تا با ایجاد فرصت‌های مهارتی، نسل جوان را با علوم و فناوری‌های تخصصی و مهارت‌های نوین آشنا سازند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اختصاص تسهیلات در قالب تبصره ۱۸ برای توسعه هنرستان‌ها، بیان کرد: این سازمان در سال تحصیلی گذشته با تخصیص تسهیلات بانکی قریب به ۶۰۰ میلیارد ریال به مدارس غیردولتی پرداخت نموده است.

وی افزایش ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه، تجهیز مدارس غیردولتی با اولویت بخشی به تجهیز هنرستان‌ها را مورد اشاره قرار داد و افزود: روند پرداخت تسهیلات و تکمیل فرایند در حال انجام است.

در ابتدای این نشست وحید ماجد سرپرست معاونت سیاست‌گذاری و راهبری اقتصادی وزارت امور اقتصاد و دارایی با اشاره به حمایت از دستگاه‌های کشور در جهت کار آفرینی، شرکت‌های دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی، تسریع در روند پرداخت تسهیلات به مدارس غیردولتی را مورد تاکید قرار داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار