وزیر آموزش‌و‌پرورش در آیین نواختن زنگ نماز و اقامه نماز جماعت در مدرسه امام عصر(عج):

باید فرهنگ اقامه نماز را ‌در فضای تعلیم و تربیت و در فضای جامعه بسط و نشر دهیم

تهران (پانا) - همزمان با بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی 1404-1403، زنگ نماز با شعار «مِهر با مُهر» در مدارس ‌سراسر کشور و به‌صورت نمادین توسط وزیر آموزش و پرورش در ‌مدرسه امام عصر (عج) منطقه ۱۲ آموزش و پرورش شهر تهران نواخته شد.

کد مطلب: ۱۵۰۳۶۲۴
لینک کوتاه کپی شد
باید فرهنگ اقامه نماز را ‌در فضای تعلیم و تربیت و در فضای جامعه بسط و نشر دهیم

علیرضا کاظمی ‌ضمن تشکر از حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان در این مراسم و اقدامات مدیر مدرسه برای اجرای این مراسم گفت: فضای بسیار خوبی در مدرسه مهیا شده است. کاملا مشهود‌ است که این مدرسه فضای متفاوت معنوی دارد و ‌این مسئله به دلیل نوع نگاه مدیریت مدرسه است.

وزیر آموزش و پرورش ‌ادامه داد: در آغاز سال تحصیلی در این مدرسه یک مراسم مهدوی بسیار ارزشمنده برگزار شد. امیدوارم که به برکت این ایام که ایام بسیار ‌مبارکی است، بتوانیم در فضای تعلیم‌و‌تربیت کشور فعالیت‌های بسیار ارزشمند فرهنگی و تربیتی به‌ویژه مرتبط با حوزه توسعه و ترویج اقامه نماز را با کمک هم رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه نه تنها مهم‌ترین مسئولیت نظام آموزش و پرورش، بلکه فلسفه خلقت ما اقامه نماز است، گفت:‌ فلسفه خلقت و نظام هستی عبادت خداوند است. همچنین فلسفه بعثت تمام انبیا عبادت خداوند است. ‌تمام اثراتی که برای کمالات انسان لازم بوده است را خداوند در نماز قرار داده است. ‌

‌وزیر آموزش و پرورش گفت: خداوند منان در آیه ۲۹ سوره فاطر می‌فرمایند که «إِنَّ الَّذِینَ یَتْلُونَ کِتَابَ اللَّهِ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَأَنْفَقُوا مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ سِرًّا وَعَلَانِیَةً یَرْجُونَ تِجَارَةً لَنْ تَبُورَ»‌. خداوند یک مسیر موفقیتی برای انسان ترسیم کرده و یک راه میان‌بر قرار داده که در آن به ما گفته که چه رابطه‌ای بین این راه‌های میان‌بر و حرکت جهشی انسان و دستیابی انسان به قله‌های موفقیت وجود دارد.‌ اولین مورد قرآن و انس با قرآن و بعد اقامه نماز و بعد انفاق است. این مسایل و این راه یک تجارت پر‌سود و بدون خسارت است.‌

وی گفت: نماز فراتر از یک عمل صرفا عبادی است. ‌اگر انسان ساخته شود جامعه نیز ساخته می‌شود. این از طریق نماز ممکن می‌شود.‌ نماز انسان‌ساز است. یک مورد مهم دیگر ‌انفاق است که جامعه را می‌سازد و اثر غیر مستقیم آن نیز به خود ما بازمی‌گردد. ما با نماز می‌توانیم هم به خدا نزدیک ‌شویم، هم با خدا حرف بزنیم و هم از خدا کمک بگیریم و هم مسیر تعالی و پیشرفت خودمان را ‌با سرعت بیشتری طی کنیم. نماز می‌تواند گره‌های کور زندگی ما را باز کند.

وزیر آموزش و پرورش ‌اقامه نماز را یکی از برنامه‌های مهم وزارت آموزش و پرورش برشمرد و گفت: حتما ‌یکی از مهمترین کارهای‌ ما در آموزش و پرورش، اقامه نماز و معرفت نماز است. نماز را به صورت جماعت با هر تعداد و هر جا می‌توانید اقامه کنید.

وی افزود: ‌می‌خواهیم برنامه ویژه‌ای برای دانش‌آموزان ابتدایی برای اقامه نماز داشته باشیم. امیدوارم خداوند کمک کند تا این اقدامات صورت بگیرد. البته باید از تمام اندیشه‌ها و تجارب و ظرفیت‌ها در این راه استفاده کنیم تا بتوانیم فرهنگ اقامه نماز را ‌در فضای تعلیم و تربیت و در فضای جامعه بسط و نشر دهیم.

کاظمی در پایان گفت: خداوند منان به برکت این ایام به برکت نبی مکرم اسلام به برکت امام جعفر صادق (ع)  و به برکت خون ‌امام و شهدا و لطف و عنایات ویژه مقام معظم رهبری کمک کنند و بتوانیم این ماموریت خطیر و رسالت بسیار مهم را ‌که بر دوش ما نهاده شده با کمک یکدیگر به بهترین شکل ممکن محقق کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار