وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا خبر داد‌:

باید یک تشکل دانش‌آموزی ‌برای ترویج نماز در کل مدارس کشور ایجاد شود

دانش‌آموزان ‌باید متولی رسمی اقامه نماز در مداس کل کشور باشند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش بر ایجاد یک تشکل دانش‌آموزی برای ترویج اقامه نماز در مدارس که دانش‌آموزان متولی رسمی برپایی نماز باشند، تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۵۰۲۰۷۲
لینک کوتاه کپی شد
باید یک تشکل دانش‌آموزی ‌برای ترویج نماز در کل مدارس کشور ایجاد شود

علیرضا کاظمی‌ وزیر آموزش و پرورش بیستم شهریور امسال در شورای عالی توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز آموزش و پرورش که با حضور اعضای ستاد و حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در محل این وزارتخانه برگزار شد بیان کرد: با خود و خدای خود عهد بسته‌ام که ترویج نماز مهمترین مأموریتم در این وزارتخانه باشد. البته مأموریت‌هایی دیگری هم هست که از آنها غافل نیستم. وی تصریح کرد: به‌عنوان متولیان نظام تعلیم و تربیت وظیفه تمهید مقدمات و اشاعه فرهنگ اقامه نماز را بر عهده داریم. ترویج نماز ‌دستور‌العملی و اجبار‌بردار نیست لیکن همه مکلفیم تمام تلاش‌ خود را مصروف داریم و تمهیدات را برای اقامه نماز فراهم کنیم. 

کاظمی با تاکید بر اینکه باید دل‌ها را با معرفت نماز روشن کرد، گفت در سیاست‌های کلی ما در این خصوص، اصل اقامه نماز در مدرسه و در وقت فضیلت و به صورت جماعت اهمیت دارد. در این مسیر نقش‌پذیری دانش‌آموزان در برگزاری نماز مهم است. بدین معنا که باید تمام امور به دست دانش‌آموزان انجام شود و تنها ما تأمین کننده مقدمات و تمهیدات آن هستیم. وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد ما امروز به یک تشکل دانش‌آموزی در حوزه ترویج نماز نیازمندیم. در فضای مجازی نیز با ایجاد و راه‌اندازی اپلکیشن‌هایی و با استفاده از ظرفیت هوش‌مصنوعی باید به ابعاد مختلف فرهنگ نماز پرداخت و در این زمینه با پاسخ دادن به شبهات دانش‌آموزان در جذب آن‌ها کوشید

علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش در این باره در گفت‌و‌گو با پانا اظهار کرد: «ما در این باره اعلام کرده‌ایم که یک تشکلی شکل داده شود که در کل مدارس کشور دانش‌آموزان متولی رسمی اقامه نماز باشند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار