مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش:

باید فرایند هدایت تحصیلی از دوران آموزش ابتدایی شروع شود

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش از شروع فرآیند هدایت تحصیلی در دوران ابتدایی خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۹۷۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
باید فرایند هدایت تحصیلی از دوران آموزش ابتدایی شروع شود

به گزارش روابط عمومی معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش‌، عباس بیات، مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش ‌گفت: براساس آیین‌نامه تقویت و توسعه مهارت‌‌آموزی که در هیئت دولت به تصویب رسید، برای شناسایی استعداد و توانایی‌های دانش‌آموزان، باید هدایت تحصیلی را از دوران ابتدایی شروع کرده و طی ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی، دانش‌آموزان را در معرض فعالیت‌های مهارتی قرار دهیم.

وی در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت توسعه آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای افزود: نبود زیرساخت مناسب، یکی از دلایل آمار پایین دانش‌آموزان هنرستانی است.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کار و دانش به تاثیر هنرستان‌های جوار بر کیفیت‌بخشی آموزش اشاره کرد و گفت: یکی از راه‌های کیفیت‌بخشی آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای استفاده از ظرفیت بخش‌های خصوصی در آموزش‌های مهارتی بوده که تاسیس هنرستان‌های جوار از نمونه‌های موفق آن است.

بیات در ادامه تصریح کرد: سازمان فنی‌وحرفه‌ای مکلف شد در راستای کیفیت‌بخشی آموزش، فضاهای دولتی خود را در خدمت آموزش و پرورش قرار داده و آموزشگاه‌های آزاد و غیردولتی را نیز به‌عنوان هنرستان‌های غیر دولتی وابسته به آموزش و پرورش عرضه کند.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش در پایان گفت: باید از پایه دهم متوسطه، زمینه‌ای از رشته‌های دانشگاهی را آموزش دهیم تا نسلی متخصص در حوزه فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش وارد بازار کار شده و شاهد افزایش چشمگیر دانش‌آموزان متقاضی رشته‌های مهارتی شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار