مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش:

۸ هزار هنرآموز برای سال تحصیلی آینده در سراسر کشور استخدام می‌شوند

استخدام ۷۰ هزار نفر در دو سال گذشته/ پیش‌بینی ۱۴۰۰ فضای هنرستانی در برنامه هفتم توسعه/ پیش‌بینی هم‌پوشانی رشته‌ها و تلفیق پست‌ها در هنرستان‌ها

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش در جمع مدیران هنرستان‌های فنی‌و‌حرفه‌ای و کاردانش شهر کرمان گفت ۷۰ هزار هنرآموز در دو سال گذشته و ۸ هزار نفر برای سال تحصیلی آینده در سراسر کشور استخدام می‌شوند.

کد مطلب: ۱۴۶۰۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
۸ هزار هنرآموز برای سال تحصیلی آینده در سراسر کشور استخدام می‌شوند

عباس بیات گفت: با بازدید از هنرستان‌‌ها انگیزه می‌گیریم و زبان گویای شما هستیم برای پیگیری مطالبات در سطح وزارت؛ در متن هنرستان‌ها حرکت‌های جهادی وجود دارد و باید با هم بدون خستگی کار را ادامه دهیم و ایجاد حس مثبت برای مسئولان و برداشتن گام‌های بلند برای تحقق اهداف‌مان را فراموش نکنیم.

وی افزود: در آیین‌نامه برنامه توسعه هفتم توسعه برای فضاهای هنرستانی در کشور ۱۴۰۰ فضا پیش‌بینی کرده‌ایم و جذب نیروها برای هنرستان‌ها و مسائل مالی هنرستان‌ها دیده شده است و ظرفیت ویژه برای آن‌ها فراهم می‌کند.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: آمایش سرزمینی بسیار مهم است و توسعه رشته‌ها باید به اشتغال منطقه کمک کند و با توجه به برنامه هفتم توسعه، تقویت و تجمیع و هم‌پوشانی رشته‌ها باید صورت پذیرد.

بیات با بیان اینکه مسیر علم و عمل باید تلفیق شود، اظهار داشت: توانایی کار و خدمت به کشور بلافاصله بعد از گرفتن دیپلم توسط هنرجویان هنرستانی از اهداف اصلی است، یکی از سیاست‌های برنامه هفتم برای اینکه سیستم بهره‌ورتر شود این است که در حوزه فنی و حرفه‌ای و کاردانش رشته‌هایی که ۷۰ درصد به هم نزدیک هستند هم‌پوشانی شوند و این امر باعث افزایش کیفیت آموزش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف برنامه هفتم رویکرد هنرستان‌ها، تخصصی‌شدن آن‌ها و آموزش در محیط واقعی کار است، مانند رشته معدن که گذراندن آموزش سه سال در هنرستان معنادار نیست و باید در محیط واقعی کار صورت پذیرد.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: تسهیلات برای هنرستانی‌ها را در تبصره ۷۵ آموزش همراه با تولید می‌بینیم و حمایت ویژه از هنرستان‌ها را خواهیم داشت، تسهیل برگشت درآمدهای اختصاصی هنرستان در آیین‌نامه برنامه هفتم توسعه دیده شده است.

بیات گفت: ارتقای رشد آموزشی با تلفیق پست‌ها صورت می‌پذیرد مانند پست انباردار و پست سرپرست بخش با عنوان پست چندپیشه در هنرستان‌ها در حال بررسی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار