‌جزئیات فرآیند استخدام پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگاری

تهران (پانا) - نتایج نهایی آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال 1403 بر روی درگاه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۴۸۶۲۶۲
لینک کوتاه کپی شد
‌جزئیات فرآیند استخدام پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگاری

‌قبول‌شدگان جهت پیگیری امور مربوط به ادامه فرایند استخدام (تشکیل پرونده استخدامی و شرکت در دوره مهارت‌آموزی) باید اقدامات زیر انجام دهند:

‌تشکیل پرونده استخدامی:

*قبول‌شدگان نهایی برای تشکیل پرونده استخدامی، انجام معاینات پزشکی (تکمیلی) آزمایشات پاراکلینیکی و اخذ معرفی‌نامه برای گواهی عدم سوءپیشینه و اطلاع از سایر مراحل و مدارک لازم (دو روز بعد از اعلام نتیجه از روز 20 تیرماه 1403) به درگاه اطلاع‌رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان سهمیه خدمتی مراجعه و راهنمایی لازم را دریافت کنند.

*صدور حکم استخدام پیمانی به شرط صدور تاییدیه انفرادی گزینش برای داوطلب، داشتن ابلاغ تدریس و با رعایت سایر ضوابط و مقررات استخدامی مربوط خواهد بود.

*پذیرفته‌شدگان نهایی باید علاوه بر گذراندن دوره پودمان آموزشی تابستان سال 1403، هم‌زمان با اشتغال و تدریس در مدارس لازم است باقیمانده پودمان‌های آموزشی مربوط به دوره مهارت آموزی را در دانشگاه فرهنگیان بگذارنند. 

‌شرکت در دوره مهارت‌آموزی در دانشگاه فرهنگیان‌:

*براساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته و زمان‌بندی پیش‌بینی شده، مقرر است دوره مهارت‌آموزی قبول‌شدگان آزمون مذکور، هم‌زمان با انجام سایر مراحل استخدامی از طریق دانشگاه فرهنگیان به عنوان مجری دوره مهارت‌آموزی صورت گیرد. شایسته است داوطلبان پذیرفته‌شده در این مرحله، جهت ثبت‌نام و حضور در دوره مزبور مطابق ضوابط و مقررات دانشگاه مجری اقدام کنند.

*به منظور اطلاع از نحوه ثبت‌نام و شرکت در دوره مهارت‌آموزی، پذیرفته‌شدگان مکلفند پنج (5) روز بعد از اعلام نهایی آزمون  به درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه مزبور به نشانی:https://cfu.ac.ir و همچنین کانال رسمی دانشگاه فرهنگیان برای مهارت آموزان ماده (28) در پیام‌رسان ایتا به نشانی‌ (https://eitaa.com/SkillCFU) مراجعه کنند.

*با توجه به مقررات دانشگاه و ضوابط آزمون، بخشی از هزینه‌های برگزاری دوره یک‌ساله مهارت آموزی (خدمات آموزشی و رفاهی) بر عهده داوطلب خواهد بود که در هنگام ثبت‌نام در دوره‌های مهارت‌آموزی از پذیرفته‌شدگان به صورت الکترونیکی اخذ خواهد شد. چنانچه هر یک از پذیرفته شدگان در طول برگزاری دوره یک‌ساله مهارت‌آموزی از ادامه تحصیل و اشتغال منصرف شوند، وزارت آموزش و پرورش می‌تواند به تشخیص خود نسبت به محاسبه و اخذ هزینه های مربوط اقدام کند.

*محل آموزش دوره مهارت‌آموزی، بر‌اساس شغل محل توسط دانشگاه مجری دوره مهارت‌آموزی تعیین خواهد شد و مهارت‌آموز مکلف است وفق ضوابط دانشگاه اقدام کند در غیر این صورت قبولی وی لغو خواهد شد.

*تمدید استخدام در پیمان‌نامه برای سال 1404 منوط به شرکت در دوره مهارت‌آموزی، قبولی در آزمون پایان دوره آموزی و اخذ گواهی صلاحیت معلمی خواهد بود بر این اساس در صورت قبولی در آزمون دوره مهارت‌آموزی و عدم پذیرش در گزینش حقی برای داوطلب جهت استخدام در آموزش و پرورش ایجاد  نمی‌کند.

*پذیرفته‌شدگان نهایی مکلفند در زمان ثبت‌نام در مراکز مجری دوره یکساله مهارت‌آموزی ملزم به ارائه مدرک روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم و مدرک کسب مهارت‌های هفتگانه ICDL هستند در غیر این‌صورت باید تعهد کنند که قبل از اتمام دوره یک‌ساله مهارت‌آموزی، مدارک مزبور را ارائه کنند.

*با توجه به اینکه مسئولیت بارگذاری مدارک برعهده داوطلب بوده، به مدارک و مستنداتی که بعد از مهلت مقرر برای انجام ارزیابی تکمیلی ارائه شود، ترتیب اثر داده نمی‌شود.

*داوطلبانی که حداکثر تا ده (10) روز پس از اعلام نتایج و طبق تقویم اعلام شده از طریق درگاه اطلاع‌رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان مربوطه، نسبت به ارائه مدارک و مستندات لازم اقدام نکنند از انجام مراحل بعدی محروم و حق هیچ‌گونه اعتراضی نخواهند داشت. بدیهی است وزارت آموزش و پرورش در این‌گونه موارد با هماهنگی مرکز مجری برگزار کننده آزمون از سایر شرکت کنندگان به ترتیب نمره فضلی دعوت خواهد کرد.

*مدارک مورد‌نیاز جهت ثبت‌نام در دوره مهارت‌آموزی و تشکیل پرونده استخدامی به ترتیب از طریق دانشگاه مجری دوره مزبور و اداره کل آموزش‌وپرورش استان سهمیه خدمتی اعلام خواهد شد:

- اصل و تصویر مدارک سجلی و هویتی داوطلب (‌کارت ملی/  شناسنامه و شناسنامه فرزندان)

- اصل و تصویر مدارک تحصیلی (گواهی‌نامه موقت یا دانشنامه)

- اصل کارنامه نتایج نهایی آزمون

- اصل و تصویر مدارک مربوط به ایثارگری

- اصل و تصویر کارت پایان خدمت و معافیت دائم برای افراد ذکور

- سایر مدارک مورد نیاز طبق مرجع مربوط

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار