تشریح تمام اقدامات انجام‌شده برای نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ‌سیستان‌و‌‌بلوچستان پس از وقوع سیل؛

هیچ کلاس درسی در سیستان‌وبلوچستان به دلیل وقوع سیل از بازگشایی جا نمانده است

تهران (پانا) - سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان ‌از تشکیل کلاس‌های درس مدارس این استان همزمان با سایر استان‌های کشور خبر داد و تاکید کرد هیچ کلاس درسی به دلیل وقوع سیل از بازگشایی جا نمانده است.

کد مطلب: ۱۴۶۵۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد
هیچ کلاس درسی در سیستان‌وبلوچستان به دلیل وقوع سیل از بازگشایی جا نمانده است

 میثم لک‌زایی در گفت‌وگو با پانا به اقدامات مثبت سال 1402 اشاره کرد و گفت: «یک هم‌افزایی بسیار خوب در بحث سامان‌دهی مدارس سطح استان سیستان‌و‌بلوچستان و به‌صورت ویژه سامان‌دهی مدارس سیل‌زده انجام شد. در سال ۱۴۰۲ قریب به ۱۵۰۰ کلاس درس تکمیل و تحویل دانش‌آموزان استان ‌شد. در این حوزه استان سیستان و بلوچستان رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داد.»

تامین 13 میلیارد تجهیزات آموزشی و تربیتی برای مدارس سیستان‌وبلوچستان پس از وقوع سیل

وی‌ درباره مرحله اول امداد‌رسانی به مدارس استان سیستان و بلوچستان گفت: «در مرحله اول امدادرسانی به استان سیستان و بلوچستان پس از وقوع سیل در اسفند سال گذشته، ۳ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی در میان دانش‌آموزان استان سیستان و بلوچستان توزیع کردیم. در این مرحله 2 هزار نفر دانش‌آموز تحت پوشش قرار گرفتند.‌»

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان به خدمات‌رسانی در مرحله دوم اشاره کرد و افزود: «در مرحله دوم با حضور معاون عمرانی وزیر از ۴ تا ۶ فروردین ۱۴۰۳‌، مبلغ ۱۰ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی و تربیتی به نام شهدای دانش‌آموز در مناطق مختلف استان توزیع شد و در این مرحله نیز 4 هزار ‌دانش‌آموز ‌تحت پوشش قرار گرفتند.»

تقدیم 60 کلاس درس جدید در ایام نوروز به دانش‌آموزان استان سیستان‌وبلوچستان

لک‌زایی گزارشی از آسیب‌های سیل و اقدامات انجام شده پس از آن ارائه کرد و گفت: «۳۶۸ مدرسه در سیل استان سیستان و بلوچستان مورد آسیب قرار گرفتند. به محض وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان، سیل مهربانی نیز به راه افتاد. تلاش کردیم در سه حوزه تکمیل پروژه‌های با پیشرفت بالا، تعمیر مدارس و تامین تجهیزات، مدارس استان را آماده حضور دانش‌آموزان کنیم. حدود ۶۰ کلاس درس جدید در ایام تعطیلات عید نوروز به آموزش و پرورش این استان تحویل داده شد.»

امدادرسانی به 6 هزار دانش‌آموز در سیستان‌وبلوچستان

وی درباره ارائه تجهیزات به استان سیستان و بلوچستان افزود: «‌بیش از ۴ میلیارد تومان تجهیزات نظیر رنگ، میز، نیمکت و... تهیه کردیم. این تجهیزات در طرح شهید عجمیان در اختیار گروه‌های جهادی قرار گرفت و بخشی از مدارس توسط این گروه‌ها آماده حضور دانش‌آموزان شد. در مجموع در بحث توزیع تجهیزات، ۶ هزار دانش‌آموز از حدود ۱۳ میلیارد تجهیزاتی که در اختیار این استان قرار دادیم، استفاده کردند.»

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان به بررسی‌های کارشناسی انجام شده در استان اشاره کرد و گفت: «‌همکاران ما به‌منظور کارشناسی پروژه آسیب‌دیده به مناطق فرستاده شدند و گزارش کامل و جامعی از این مسئله آماده شد. در بخشی از پروژه‌ها آسیب‌دیدگی و در بخش دیگر کسری دیده شد.»

لک‌زایی از تاثیر مثبت ایزوگام مدارس جنوب استان در تخریب نشدن با وجود وقوع سیل خبر داد و گفت: «‌به کمک نیروهای جهادی و قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر و با ورود نماینده وزیر آقای ضرغام پرنیان اقدامات لازم انجام شد. از محل سهمیه خیری که در اختیار نوسازی استان قرار گرفته بود بیش از ۱۰۰ هزار متر مربع ایزوگام در جنوب استان اجرا کردیم‌ که این مسئله آسیب را کاهش داد و می‌توان گفت آسیب را به حداقل رساند.»

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان در ادامه افزود: «برخی از مدارس پس از وقوع سیل آسیب دیده بود که مجددا ۱۰۰ متر مربع دیگر ایزوگام پیش‌بینی کردیم.»

تجهیز و نوسازی مدارس سیستان‌وبلوچستان ادامه دارد

وی از تشکیل همه کلاس‌های درس در ‌استان سیستان و بلوچستان در روز 14 فروردین خبر داد و گفت: «در روز 14 فروردین مدارس استان به‌صورت رسمی کار خود را آغاز کردند و هیچ کلاس درسی به دلیل وقوع سیل از بازگشایی جا نمانده است.»

لک‌زایی ‌از فاز سوم این امداد‌رسانی خبر داد و گفت: «‌تجهیز و نوسازی مدارس در این استان ادامه دارد. در مرحله سوم به سراغ تجهیزاتی نظیر سیستم سرمایشی خواهیم رفت چرا که مدارس این استان به این تجهیزات نیاز دارند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار