رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تاکید کرد:
لزوم پشتیبانی از مدارس عادیِ پذیرای دانشآموزان استثنایی
تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بر لزوم نقشآفرینی فعال مدارس استثنایی بهعنوان مدارس پشتیبان از مدارس عادی پذیرای دانشآموزان استثنایی و لزوم بالا بردن سطح شایستگیهای تخصصی و حرفهای معلمان این دانشآموزان در مدارس عادی از طریق برنامههای توانمندسازی آنها تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛ سیاستهای کیفیتبخشی به جایدهی آموزشی دانشآموزان استثنایی در نظام آموزشی در چهارمین جلسه برنامه ملی توانمندسازی مدیران مدارس استثنایی کشور با حضور رئیس این سازمان ارائه و مورد تبیین قرار گرفت.
حمید طریفیحسینی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این جلسه با اشاره به اهمیت و ضرورت جایدهی آموزشی مطلوب دانشآموزان استثنایی در نظام آموزشی کشور (عادی/استثنایی) و فراهم کردن محیط آموزشی با کمترین محدودیتها برای این دانشآموزان به تبیین سلسلهمراتب و اولویتهای جایدهی آموزشی دانشآموزان استثنایی در مدارس عادی و استثنایی با توجه به نوع و شدت معلولیت آنها و همچنین فرآیندهای کاری مرتبط با کمیته جایدهی آموزشی در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بههنگام رشدی - تربیتی پرداخت.
وی در ادامه با برشمردن سیاستهای سازمان در زمینه کیفیتبخشی آموزشی به لزوم توجه به ابعاد مختلف امور آموزشی و پرورشی و توانبخشی دانشآموزان استثنایی که در نظام آموزش عادی و مدارس عادی جایدهی شدهاند بر لزوم نقشآفرینی فعال مدارس استثنایی بهعنوان مدارس پشتیبان از این دانشآموزان و مدارس عادی پذیرای آنها و لزوم بالا بردن سطح شایستگیهای تخصصی و حرفهای معلمان این دانشآموزان در مدارس عادی از طریق برنامههای توانمندسازی آنها تاکید کرد.
سعیدینژاد (مدیر مدرسه باغچهبان شهرستان بهبهان) نیز در این جلسه به ارائه تجربیات خود در زمینه هوشمندسازی این مدرسه و بهبود فرآیندهای اداری و مدیریتی این مدرسه پرداخت و در ادامه، دستورالعمل جشنواره الگوهای برتر یاددهی - یادگیری توسط کارشناسان سازمان مورد تبیین و مشارکت حداکثری معلمان در این جشنواره مورد تاکید قرار گرفت.
ارسال دیدگاه