رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی‌:

کتاب‌های درسی ایران باید تنها منبع اصلی آموزش ‌در مدارس غیردولتی بین‌المللی داخل کشور باشد

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد کتاب‌های درسی تدوین‌شده در نظام تعلیم و تربیت کشور باید در مدارس غیردولتی بین‌المللی داخل کشور نیز به شکل کامل و به عنوان تنها منبع اصلی آموزش مورد استفاده قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۴۲۹۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد
کتاب‌های درسی ایران باید تنها منبع اصلی آموزش ‌در مدارس غیردولتی بین‌المللی داخل کشور باشد

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش؛ احمد محمودزاده در نشست مشترک با موسسان مدارس بین‌الملل غیردولتی داخل کشور اظهار کرد: نگاه فرهنگی و تربیتی در مدارس غیردولتی بین‌المللی باید تداوم‌بخش راه شهیدان و آرمان‌های والای امام و انقلاب باشد تا تاثیر اجرای برنامه‌های آموزشی و تربیتی این مدارس در تربیت دانش‌آموزان مشهود باشد.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تجلی ایران قوی در مدارس قوی خاطرنشان کرد: هویت‌بخشی ایرانی و اسلامی باید از موضوعات مورد اهتمام در این مدارس باشد تا تربیت نسل آینده به نحوی شکل گیرد که دانش‌آموزان علاوه بر آموزه‌های علمی، پژوهشی و دینی با ماهیت ملی و ایرانی خود نیز عجین شوند.

محمودزاده با تاکید بر اینکه مدارس غیردولتی بین‌الملل باید تجلی‌بخش هویت ملی و فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی باشند تا سفیران خوبی را برای کشور تربیت کنند، افزود: نقطه تعالی دراین مسیر، رسیدن به حیات طیبه است و مدارس غیردولتی بین‌الملل باید برای رسیدن به اهداف متعالی نظام تلاش کنند تا صدای انقلاب و نوای اسلام در این مدارس طنین‌انداز شود.

وی با تاکید بر ممنوعیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی خارج از ضوابط و استانداردهای نظام تعلیم و تربیت در مدارس بین‌الملل غیردولتی تصریح کرد: برنامه‌ها و فعالیت‌های اجرایی در مدارس غیردولتی بین‌الملل باید در چهارچوب حاکمیت و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد و تعامل، همفکری و همگرایی می‌تواند ما را در رسیدن به تربیت فرزندانی متعهد، متخصص، مومن و بصیر در تراز انقلاب اسلامی یاری کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مسائل تربیتی، فصل تمایز اصلی نظام تعلیم و تربیت ما در دنیاست، گفت: در اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیش از ۴۳ مورد به مسائل تربیتی در تکمیل فرآیند آموزش اشاره شده و این نشان‌دهنده اهمیت و نقش بی‌بدیل آموزه‌های پرورشی و فرهنگی در تربیت دانش‌آموزان است.

محمودزاده با اشاره به اهمیت برنامه درسی ملی و نظام آموزشی کشور و همچنین اهتمام به مرجعیت کتاب و کلاس درس با محوریت معلم اظهار کرد: کتاب‌های درسی تدوین‌شده در نظام تعلیم و تربیت کشور باید در مدارس غیردولتی بین‌المللی داخل کشور نیز به شکل کامل و به عنوان تنها منبع اصلی آموزش مورد استفاده قرار گیرد.

سیدمحمد طباطبایی، رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش نیز در ادامه این نشست با تاکید بر ضرورت توجه به استانداردهای آموزشی و تربیتی در مدارس بین‌المللی داخلی گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی نباید به‌گونه‌ای عمل کنیم که برای نظام تعلیم و تربیت کشور ایجاد حاشیه کند.

وی اهتمام به مسائل تربیتی در کنار آموزش در مدارس غیردولتی بین‌المللی در کشور را ضروری دانست و افزود: نظارت بر مدارس در راستای شهریه، استقرار و تعداد دانش‌آموزان در راستای کیفیت‌بخشی و استانداردسازی فعالیت مدارس است و تناقضی با زحمات ارزشمند و تلاش‌های خوب صورت‌گرفته در این مدارس نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار