رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش:

مدارس غیردولتی باید کنشگر و جریان‌ساز باشند

ایران نیازمند آینده‌سازان بصیر و خردمند است

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت مدارس غیردولتی در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی باید حضور جدی و موثر داشته باشند.

کد مطلب: ۱۴۳۶۱۶۷
لینک کوتاه کپی شد
مدارس غیردولتی باید کنشگر و جریان‌ساز باشند

احمد محمودزاده در گردهمایی مؤسسان مدارس غیردولتی شهرستان بابل و روسای شورای موسسان مدارس غیردولتی غرب مازندران تصریح کرد: موضوع جریان‌سازی و کنشگری در حوزه مدارس غیردولتی از اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش است. بنابراین مدارس غیردولتی در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی باید حضور جدی و موثر داشته باشند.

محمودزاده ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و سردار شهیدحاج قاسم سلیمانی و تقدیر از تلاش‌های موسسان مدارس غیردولتی در جهت کمک به آموزش دانش‌آموزان و اشاره به وظیفه دولت مردمی سیزدهم در زمینه مدرسه‌داری و کیفیت‌بخشی به برنامه‌های آموزشی و تربیتی خاطرنشان کرد: اگر امروز بسیاری از دغدغه‌مندان کشور در این زمینه مشغول فعالیت هستند تا با ایجاد فرصت‌های علمی و تربیتی، آموزش و پرورش به قله برسد قطعاً مورد حمایت و نظارت دولت مردمی قرار خواهند گرفت.

وی با تاکید بر اینکه ایران نیازمند آینده‌سازان بصیر و خردمند است، افزود: دانش‌آموزان امروز در مدارس باید با هویت ایرانی و اسلامی آشنا شوند و با آگاهی‌بخشی به آنان آینده‌سازانی عالم، بصیر و توانمند را تربیت کنیم.

محمودزاده با اشاره به سند تحول بنیادین و اهداف عملیاتی آموزشی و تربیتی نظام آموزش و پرورش در جهت تحقق آرمان‌های والای انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: امروز باید برای تربیت دانش‌آموزان مدیر، معتقد و متعهد تلاش کنیم تا فردای ایران در دست مدیرانی مومن، دلسوز، انقلابی و مردمی قرار گیرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آینده ایران از ما به عنوان متولیان آموزش و تربیت، مطالبه دارد تا نسلی باسواد علمی، بینش عمیق اعتقادی و هوشمند را برای مدیریت‌های کلان اجتماعی تربیت کرده و تحویل دهیم. بنابراین مدیران و موسسان مدارس غیردولتی با عنایت به منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) باید در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش فروگذار نکرده و بر تلاش مجدانه خود بیفزایند.

محمودزاده، نقش کلیدی معلم، آموزش مدرسه‌محور و اهمیت کلاس درس را متذکر شد و گفت: دانش‌آموزان باید با فراگیری مفاهیم علمی و درک محتوای کتاب درسی، مبانی آموزشی را پیگیری کنند و ابن وظیفه مدیران است که با زدودن تست‌محوری از نظام آموزشی بتوانند فرصت برتر و عدالت برابر آموزشی را فراهم آورند.

وی با اشاره به ضرورت حفظ و تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: رشد و بالندگی علمی و فرهنگی کشور و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در گرو توسعه مهارت‌آموزی و گسترش رشته‌های فنی و تخصصی، توانمندسازی نیروی انسانی و راهبری مطلوب نسل آینده و در تراز انقلاب اسلامی خواهد بود تا شاهد شکوفایی استعدادها و پیشرفت‌های بزرگ و ارزشمند جهانی در آینده نزدیک باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار