معلمان مدارس غیردولتی چگونه می‌توانند گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای بگیرند؟

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش ‌نحوه توانمند‌سازی معلمان مدارس غیردولتی و اخذ مجوز فعالیت و دریافت گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای و تخصصی آن‌ها را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۴۱۱۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد
معلمان مدارس غیردولتی چگونه می‌توانند گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای بگیرند؟

‌به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش، ‌احمد محمودزاده ‌با اشاره به درخواست‌های برخی از معلمان درباره پوشش بیمه‌ای و نحوه پرداخت حقوق در مدارس غیر دولتی ‌گفت: ‌امنیت شغلی معلمان و مربیان مدارس و مراکز غیردولتی در چارچوب قوانین و مقررات باید تامین شود‌.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به شعار مدرسه قوی ایران قوی در سال تحصیلی جدید‌، افزود‌: کیفیت‌بخشی به برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی و تربیتی در مدارس غیردولتی به‌منظور تقویت بنیه علمی و اعتقادی دانش‌آموزان در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد اهتمام است‌.

وی تصریح کرد: توانمند‌سازی معلمان مدارس غیردولتی به منظور دانش‌افزایی آنان در حال اجرا است و معلمان و مربیان مدارس غیر‌دولتی با گذراندن 360 ساعت دوره آموزشی می‌توانند موفق به اخذ مجوز فعالیت و دریافت گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای و تخصصی شوند‌.

معاون وزیر آموزش و پرورش به فعالیت 18 هزار مدرسه غیر‌دولتی‌، 20 هزار آموزشگاه‌، 3500 مدرسه هیات امنایی و ظرفیت مدارس مناطق آزاد و تجاری با پوشش تحصیلی قریب به 4 و نیم میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور اشاره کرد و خاطر‌نشان کرد: مدارس غیردولتی با رویکرد‌های تربیتی و محوریت نماز‌، قرآن‌، عترت و اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی باید شرایط حضور پرشور دانش‌آموزان را در عرصه‌های مختلف آموزشی و تربیتی فراهم آورند‌.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش به نقش معدل و سوابق تحصیلی در خروجی دانش‌آموزان از نظام آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت‌: نظام آموزشی با مرجعیت کتاب درسی‌، معلم و مدرسه ملاک تحصیل دانش‌آموزان است و در این فرایند باید از روش‌های آموزشگاهی و تست محوری دوری کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش مشارکت والدین در اجرای برنامه‌های آموزش و پرورش و نقش خانواده‌ها در تربیت مطلوب دانش‌آموزان را ستود و افزود‌: والدین برنامه‌های آموزش و تربیتی مدارس غیردولتی را پایش می‌کنند و انتظار می‌رود با نظارت و مشارکت زمینه ارتقای عملکرد کیفی را بیش از پیش فراهم آورند.

وی نظارت مستمر و بازدیدهای دوره‌ای از مدارس و مراکز غیردولتی سراسر کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت‌: شهریه مدارس‌، فوق برنامه و برنامه‌های مکمل و تابستانی مدارس غیر‌دولتی در سایت مشارکت‌ها قابل دسترسی است و خانواده می‌توانند با مراجعه به آدرس mosharekatha.ir و ثبت کد آموزشگاهی از میزان شهریه مطلع شوند و مغایرت‌ها را به مناطق گزارش کنند‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار