رئیس سازمان مدارس غیردولتی:

آموزش‌و‌پرورش گسترده‌ترین فصل مشترک بین مردم و حاکمیت است

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش تاکید کرد آموزش و پرورش به عنوان مولد سرمایه انسانی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۴۱۲۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد
آموزش‌و‌پرورش گسترده‌ترین فصل مشترک بین مردم و حاکمیت است

‌سومین اجلاسیه روسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی مراکز استان‌ها و ششمین جلسه شهر‌های حماسه‌ساز انقلاب اسلامی با حضور ‌احمد محمود‌زاده معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مرد‌می وزارت آموزش‌وپرورش برگزار شد.

‌محمود‌زاده با اشاره به اینکه آموزش و پرورش یکی از اصلی‌ترین حقوق انسان‌ها در رسیدن به امنیت اجتماعی‌، روانی، سیاسی و اقتصادی است گفت: آموزش و پرورش گسترده‌ترین فصل مشترک بین مردم و حاکمیت است.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش با تاکید بر اینکه هیچ نهاد و مجموعه‌ای به اندازه آموزش و پرورش با مردم و خانواده‌ها ارتباط مستقیم ندارد؛ اظهار داشت‌: آموزش و پرورش به عنوان مولد سرمایه انسانی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

محمودزاده‌ آموزش و پرورش را بهترین بستر برای نهادینه‌کردن مسائل فرهنگی هر جامعه‌ای دانست و افزود: بسیاری از مولفه‌های توسعه شهری‌، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در بستر همکاری نهادها و آموزش و پرورش است که رخ می‌دهد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر نقش و جایگاه ارزنده دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان بزرگ کشور، تصریح کرد: مدرسه به‌عنوان کانون تربیتی محله می‌تواند نقطه اتصال بین همگی نهادها و مجموعه‌ها در راستای پیشبرد اهداف، علمی، فرهنگی و اجتماعی باشد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به کثرت مخاطبان در آموزش و پرورش‌ گفت: جهت مرتفع‌کردن چالش‌ها و هموار کردن مسائل مهم فرهنگی و اجتماعی نیازمند اجرای برنامه‌های مشترک با سایر سازمان‌ها به‌ویژه شهرداری‌ها و شوراهای شهرها هستیم.‌

وی افزود: آموزش و انتقال الگوی صحیح از دوران کودکی است که در انسان شکل می‌گیرد و اگر بخواهیم در این زمینه موفق عمل کنیم‌، باید بر روی مدرسه و دانش‌آموزان کشور سرمایه‌گذاری کنیم.

محمودزاده‌ جلب ارتقای مشارکت مردم در اداره شهرها و جوامع را ضروری دانست و گفت: اگر بخواهیم جامعه‌ای فعال و پویا و با نشاط داشته باشیم این مسیر تنها از آموزش و پرورش و کلاس درس می‌گذرد.

این همایش سراسری در مرکز همایش‌های بین‌المللی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به میزبانی شهر تهران برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار