دبیر ستاد مرکزی و ساماندهی اربعین دانش‌آموزی:

حضور 10 هزار دانش‌آموز از سراسر کشور در پیاده‌روی نجف به کربلا

۳۰ کاروان دانش‌آموزی از استان قم در پیاده‌روی اربعین عراق شرکت کردند

قم (پانا) - دبیر ستاد مرکزی و ساماندهی اربعین دانش‌آموزی گفت‌ ١٠ هزار دانش‌آموز از سراسر کشور در راهپیمایی اربعین حسینی از نجف به کربلا شرکت کردند.

کد مطلب: ۱۴۰۲۲۰۴
لینک کوتاه کپی شد
حضور 10 هزار دانش‌آموز از سراسر کشور در پیاده‌روی نجف به کربلا

حجت الاسلام محمد امینیان، دبیر ستاد مرکزی و ساماندهی اربعین دانش‌آموزی سراسر کشور امروز در گفت وگویی با اعلام انتخاب استان قم به عنوان ستاد مرکزی و ساماندهی اردوی اربعین دانش آموزی کشور اظهار کرد: ‌ متناسب با توانایی‌های جسمی و سنی و زمان‌بندی هر استانی زمان حضور دانش آموزان در راهپیمایی تعیین شده بود اما هر کاروان حداقل یک سفر سه‌روزه را تجربه کرد
وی افزود: اعزام دانش آموزان از همه مقاطع به عراق از دو هفته پیش از اربعین و همچنین در حوالی اربعین حسینی صورت گرفت،‌ بیشتر شرکت کنندگان در این مراسم باشکوه، دانش آموزان مقطع متوسط دوم بودند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قم عنوان کرد:‌ با برنامه‌ریزی صورت گرفته توانستیم در تمام مرزها حتی خسروی و تمرچین هم اعزام و موکب داشته باشیم، دانش آموزان در برنامه های مختلف و متنوعی مشارکت داشتند از خادمی در مرزها گرفته تا اجرای سرود و اهدای هدیه به زائران کوچک ایرانی و عراقی، دانش آموزان همچنین برای زائران ایستگاه‌های صلواتی چای و شربت راه‌اندازی کرده و آنان را به موکب‌های استراحت دعوت می‌کردند.

امینیان گفت:‌ موکب‌های دانش آموزان در همه مرزها و استان‌هایی که محل عبور زائران است برقرار بود و تمام فعالیت‌ها توسط دانش آموزان انجام شده‌است.

وی اضافه کرد:‌ برنامه‌های فرهنگی دانش آموزان در راهپیمایی اربعین همان خادمی و تلاش آنان برای خدمت به زائران بوده است که بی‌تردید در خلال این خدمت‌رسانی، رشد اخلاقی و معنوی اتفاق افتاده است. حضور در راهپیمایی اربعین حسینی بهترین موقعیت تربیتی برای دانش‌آموزان و جوانان است که ما نیز در معاونت پرورشی همواره با دیدگاه تربیتی به آن نگاه کرده‌ایم.

دبیر ستاد مرکزی و ساماندهی اربعین دانش‌آموزی سراسر کشور در خصوص تداوم و برنامه ریزی اعزام دانش آموزان به راهپیمایی اربعین درسال‌های آینده نیز گفت:‌ در آینده و مطابق با مجوزهای لازم برنامه اعزام را در نظر خواهیم داشت بویژه درایام اربعین البته کمیته دانش آموزی درطول سال درقالب هیات‌های دانش آموزی برنامه‌های جمعی و گروهی گوناگونی از جمله اجتماعات مناسبتی در مکان‌های مقدسی مانند حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و... خواهد داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش قم، همچنین درخصوص اعزام دانش آموزان قمی به راهپیمایی اربعین گفت: بیش از یک‌هزار نفر در قالب ۳۰ کاروان از دانش آموزان این استان در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار