نقال دانش‌آموزی:

شلمچه سرزمین شهدا و میعادگاه امام حسین (ع) است

آبادان (پانا) - دانش‌آموز نقال برتر استانی با حضور در مرز شلمچه و اجرای ویژه زائران کربلا بیان کرد حضور در شلمچه حس خیلی قشنگی دارد، اینجا به کربلا نزدیک است. شلمچه سرزمین شهدا و میعادگاه امام حسین (ع) است و حضور در این مکان بسیار جالب است.  

کد مطلب: ۱۴۰۲۱۶۹
لینک کوتاه کپی شد
شلمچه سرزمین شهدا و میعادگاه امام حسین (ع) است

فاطمه شریعتی، دانش آموز نقال برتر استانی در گفت و گو با پانا گفت: «از پیش دبستانی حافظ خوانی می‌کردم و علاقه زیادی به ادبیات و شعر دارم. از کلاس چهارم دبستان هم نقالی و پرده خوانی را شروع کردم. همه اجراهایم درون استانی بوده؛ اما در مناسبت های مختلف دعوت می شدم و اجرا داشتم، مثلا در جشنواره شهدا یک اجرا درباره زندگی نامه شهید حاج قاسم سلیمانی داشتم که باحضور مدیرکل آقای حمیدی نژاد انجام دادم.در جشنواره غدیر هم در طرح تجلیل از خادمیاران رضوی یک اجرا درباره عید غدیر داشتم که در آنجا هم از من تجلیل شد و آقای حمیدی نژاد به من جایزه دادند.»

وی در مورد حضور خود در مرز شلمچه و اجرای نقالی ویژه زائران کربلا اظهار کرد: «حضور در شلمچه حس خیلی قشنگی دارد، اینجا به کربلا نزدیک است و من تا به حال به کربلا نرفته ام، اما اینجا هوایی شدم. شلمچه سرزمین شهدا و میعادگاه امام حسین (ع) است و حضور در این مکان برایم خیلی جالب است.»

شریعتی در ارتباط با فسلفه قیام عاشورا و شهادت امام حسین (ع) گفت: «امام حسین (ع) برای مقابله با ظلم یزید تمام هستی خود را فدا کرد تا اسلام زنده بماند، ما هم باید در حد توان مانند حضرت زینب (س) روشنگری کنیم.»

دانش آموز نقال در پیامی خطاب به دانش آموزان هم سن خود بیان کرد: «برای پیشرفت ایران اسلامی در کنار خوب درس خواندن با فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی آشنا شوند. شاهنامه یگانه اثر بی نظیر فردوسی بزرگ را مطالعه نمایند تا با اهل بیت (ع) آشنا شوند و بتوانند از آنها الگو برداری کنند و پیرو واقعی اباعبدالله الحسین (ع) باشند.»

دانش آموز خبرنگار : مریم کعبی ، رکسانا فزیعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار