رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش:
ارائه الگوی توسعه کمی و کیفی مدارس غیردولتی طبق قانون برنامه هفتم توسعه
آموزشهای فنی و کاردانش در مدارس غیردولتی توسعه مییابد
تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت بیشترین تمرکز در توسعه مدارس غیردولتی بر توسعه کیفی است.
احمد محمودزاده در گفتوگو با پانا اظهار کرد: «در توسعه و گسترش مدارس غیردولتی، علاقه چندانی بر توسعه کمّی نداریم و بیشتر توسعه کیفی این مدارس مد نظر است.»
وی با بیان اینکه البته رویکرد توسعه کیفی به مفهوم این نیست که هیچگونه مجوزی برای تاسیس مدارس غیردولتی ندهیم، خاطرنشان کرد: «قانون ما را مکلف کرده و در قانون برنامه هفتم توسعه به دنبال این هستیم که الگوی توسعه کمی و کیفی مدارس غیردولتی را ارائه دهیم.»
محمودزاده افزود: «مطالعهای که در کشورها انجام شده، روند توسعه کمی مدارس غیردولتی در ایران خیلی مطلوب نیست و ما باید جاهایی را توسعه دهیم که متناسب با اهداف تعلیم و تربیت باشد.»
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: «با توجه به شرایط کنونی علاقهمندیم که توسعه آموزشهای فنیوحرفهای و کاردانش را با مشارکت سایر دستگاهها و افراد صاحب صلاحیت داشته باشیم.»
وی ابراز کرد: «حکمرانیهای خاصی نیز در دنیا در حوزه آموزش ابتدایی دارند که ما هم میخواهیم در نظام مقدس جمهوری اسلامی این حکمرانیها را اِعمال کنیم.»
محمودزاده خاطرنشان کرد: «حدود ۱۸ هزار مدرسه غیردولتی در سطح کشور فعالیت دارند که ۲ میلیون و ۱۵۲ هزار دانشآموز در این مدارس تحصیل میکنند و شهریه مصوب سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تمام مدارس غیردولتی کشور بر اساس شاخصها و مولفههای مورد نظر سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در اواخر خرداد به استانها ابلاغ شده است.»
ارسال دیدگاه