رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور به پانا خبر داد:
استفاده از روش تدریس آنلاین برای جبران کمبود معلم در مدارس خارج از کشور
تهران (پانا) - رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور، استفاده از آموزش آنلاین را یک راهکار برای جبران کمبود معلم در مدارس ایرانی خارج از کشور برشمرد و گفت در این روش معلمان دارای صلاحیت شناسایی خواهند شد تا به صورت برخط برای دانشآموزان ایرانی خارج از کشور تدریس داشته باشند.
مهدی فیاضی در گفتوگو با پانا درخصوص کمبود معلم در مدارس ایرانی خارج از کشور عنوان کرد: «متاسفانه به دلیل وجود برخی از مشکلات شاهد کمبود معلم در این مدارس بودهایم اما در دوره جدید روشهایی برای جبران این مسئله وجود دارد؛ از جمله استفاده از معلمان تبعی و افراد ایراندوست بومی که در ایران تحصیل کردهاند و حال به کشور خود بازگشتهاند.»
وی ادامه داد: «مقصود از افراد ایران دوست دانشجویان غیر ایرانی هستند که در دانشگاهها و حوزههای ایران درس خواندهاند، با اهداف انقلاب اسلامی، زبان فارسی و ایرانشناسی آشنایی دارند و همچنین از صلاحیتهای لازم برای تدریس برخوردار هستند.»
رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور با بیان اینکه که اگر با روش استفاده از معلمان تبعی و نیروهای بومی ایراندوست موضوع کسری معلمان مدارس ایرانی خارج از کشور حل نشود از آموزش آنلاین استفاده خواهد شد، گفت: «در این روش معلمان دارای صلاحیت، چه از نظر حرفهای و چه از نظر عمومی شناسایی خواهند شد تا به صورت برخط برای دانشآموزان ایرانی خارج از کشور تدریس داشته باشند.»
فیاضی در پاسخ به این سوال که عمده مشکلات اعزام معلم به خارج از کشور چیست، عنوان کرد: «مشکلات فراوانی در این خضوض وجود دارد، مشکلاتی مانند جابجایی و نرخ ارز و موارد دیگر از این قبیل؛ متاسفانه در حال حاضر پذیرفتهشدگان آزمونهای اعزامی معلمان در سالهای ۹۱ و ۹۷ در صف اعزام هستند و به کشورهایی که در آن مدارس ایرانی وجود دارد، اعزام نشدهاند.»
ارسال دیدگاه