رئیس آموزش و پرورش استثنایی:
مجلس دانشآموزی مکانی برای تمرین مشارکت اجتماعی است
تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست مجازی با اعضای مجلس دانشآموزی دانشآموزان با نیازهای ویژه گفت مجلس دانشآموزی عرصهای از تربیت است که دانشآموزان در آن تمرین میکنند تا در جامعه مشارکت اجتماعی داشته باشند.
حمید طریفی حسینی، رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی در این نشست با اشاره به ایام دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب مردمی بوده و طی این سالها رکن و ستون اصلی پیشرفتهای انقلاب اسلامی مبتنی بر حضور مردم در عرصههای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بوده است.
وی با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم با اصل مردمیسازی شکل گرفته است، گفت: نیاز است ما زمینه را فراهم کنیم تا مردم بتوانند در تمامی امور مشارکت کنند و حضور دانشآموزان در مجلس دانشآموزی محملی هست برای مشارکت مردمی در نظام تعلیموتربیت کشور.
طریفی حسینی با بیان اینکه مدرسه به عنوان یک نظام اجتماعی، مینیاتوری از یک جامعه است و دانشآموزان در مدرسه تمرین زندگی را انجام میدهند، گفت: مجلس دانشآموزی عرصهای از تربیت است که دانشآموزان در آن تمرین میکنند تا در جامعه مشارکت اجتماعی داشته باشند.
وی تأکید کرد: نظام تعلیموتربیت رکن توسعه و پیشرفت یک جامعه است و مهمترین قشر یک جامعه دانشآموزان هستند که آینده کشور را میسازند.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانشآموزان کنشگر اجتماعی هستند و با استفاده از بصیرت و آگاهی خود، جهاد تبیین و راهبری امور تربیتی را به کار میگیرند، گفت: دانشآموزان در حیات اجتماعی به عنوان یک فرد مؤثر در توسعه و پیشرفت و کشور نقش دارند و این مهارت را در مدرسه تمرین میکنند و به دست میآورند.
وی با بیان اینکه دانش آموزان خالق تمدن نوین اسلامی هستند و باید فکر بزرگ و ایده داشته باشند، اظهار کرد: شما نمایندگان مجلس دانشآموزی، برگزیدگان دانشآموزان هستید و نقش مهمی در حل مشکلات دارید.
طریفی حسینی در پایان با بیان این که مهمترین دوره زندگی فرد، دوره دانشآموزی است و شما دانشآموزان باید در این دوره در جهت شکل گرفتن شخصیت شاکله که دارای خردورزی، تدبر، خلاقیت، اخلاقمداری و ارزشمداری هست، برنامهریزی کنید، افزود: در کنار رشد شخصیت مسائل آموزشی هم در نظر بگیرید تا رشد همهجانبه صورت گیرد و به عنوان عنصر فعال اجتماع باشید.
ارسال دیدگاه