مشاور وزیر و رئیس قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی در گفتوگو با پانا:
مراسم ۱۳ آبان گنشگری اجتماعی دانشآموزان را تقویت میکند
تهران (پانا) - مشاور وزیر و رئیس قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی معقتد است برگزار نشدن مراسم ۱۳ آبان در دوران کرونا موجب ایجاد خلاء و کمرنگکردن شدن گنشگری اجتماعی در بین دانشآموزان شد که امسال این موضوع جبران میشود.
مهدی جابری - حمیدرضا خانمحمدی در گفتوگو با پانا اظهار داشت: «در روزها و ماهی قرار داریم که به نام دانشآموزان عزیزمان پیوند خورده و مزین شده است. ماهی که یادآور شهادت نوجوان ۱۳ ساله ما، شهید حسین فهمیده و همچنین یادآور تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان پیرو خط امام است؛ اتفاقات بزرگی که همواره در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، حک شدهاند.»
وی با بیان اینکه پس از شیوع کرونا و برگزارنشدن مراسم ۱۳ آبان، شاهد به وجودآمدن یک خلاء در کنشگری دانشآموزان بودهایم، بیان کرد: «آن چیزی که مهم است و در ایام شیوع کرونا بیش از هرچیز دیگری خودش را نشان داد، خروج دانشآموزان از فرایند کنشگری اجتماعی و به وجود آمدن یک کاستی در این زمینه بود که باید برای رفع آن تلاش کنیم. خدا را شاکریم که امسال در مراسم ۱۳ آبان شرایط بسیار خوبی برای برگزاری برنامههای استکبارستیزی فراهم است و انشالله شاهد حضور پررنگ جامعه دانشآموزی کشور در این برنامهها و راهپیمایی ۱۳ آبان خواهیم بود.»
مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این نکته که دانشآموزان، سرمایههای اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: «باید شرایطی ایجاد شود تا دانشآموزان بهصورت ملموس در فرایند کنشگری قرار گیرند و چه موقعیتی بهتر از مراسم ۱۳ آبان؛ مراسمی که همواره یادآور مقابله با ظلم، ستم و ایستادن در مقابل استکبار جهانی است.»
خانمحمدی یادآور شد: «اعتقاد ما این است که حضور دانشآموز بهعنوان یک کنشگر فعال در عرصههای مختلف، فاصله نسلی را از بین میبرد. این نگاه که دانشآموز همیشه بهعنوان مصرفکننده نشان داده شده است، باید تغییر یابد تا او در رویکردی تعاملی قرار گیرد و شاهد رشد اجتماعیاش باشیم.»
وی در پایان خاطرنشان کرد: «دورهمی بعدی قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی در راستای تقویت کنشگری در بین دانشآموزان با حضور کودکان و نوجوانان دغدغهمند خواهد بود و مجموعه ما تمامی سعی خود را برای رشد و اعتلای هرچه بیشتر این عزیزان بهکار خواهد گرفت. همچنین به مجموعههای تربیتی پیشنهاد میکنیم دورهمیهای خود را مطابق با مسائل روز طراحی و مشخص کنند و با تعامل و گفتگو سعی در روشنشدن ابهامات برای دانشآموزان داشته باشند.»
ارسال دیدگاه