برگزاری جلسه بررسی وضعیت فضاهای آموزشی در بافت‌های فرسوده و تاریخی کشور

تهران (پانا) - جلسه بررسی وضعیت فضاهای آموزشی در بافت‌های فرسوده و تاریخی کشور با حضور معاونان وزیر آموزش و پرورش و راه و شهرسازی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۱۹۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه بررسی وضعیت فضاهای آموزشی در بافت‌های فرسوده و تاریخی کشور

جلسه حمیدرضا خان‌محمدی سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در خصوص توسعه فضاهای آموزشی در بافت‌های ناکارآمد شهری با تاکید بر سکونت گاه‌های غیر رسمی، بافت‌های فرسوده و تاریخی برگزار شد.

این نشست در راستای اجرای بند الف ماده 59 قانون برنامه ششم توسعه کشور مبنی بر مشارکت و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی در توسعه سرانه و تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز بافت‌های فرسوده، موضوع ساخت و توسعه فضاهای آموزشی با هدف دست یابی به میانگین سرانه فضای آموزشی در محلات هدف تشکیل شد.

خان محمدی با اشاره به تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به نقش و جایگاه مدرسه به عنوان کانون پیشرفت محله، گفت: در نظر داریم توسعه فضاهای چند منظوره آموزشی، تربیتی، فرهنگی، ورزشی را برای پوشش جمعیت ساکن در محلات داشته باشیم.

در این جلسه مقرر شد سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گزارشی از وضعیت فضاهای آموزشی و سرانه مطلوب و مورد نیاز را بر مبنای داده‌های آماری تهیه و براساس یک تفاهم نامه مشترک طرح هدفمندی با تفکیک وظایف و ماموریت دستگاه ها تنظیم شود.

همچنین مقرر شد طی اقدامی مشترک با استفاده از منابع اعتباری و تعهدات، برنامه‌ای به منظور تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام انجام شود که در نخستین گام شرکت بازآفرینی شهری 38 پروژه آموزشی نیمه تمام را در محلات هدف تکمیل می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار