وزیر آموزش و پرورش در روز دوم از سی‌و‌ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش:

100 مدرسه با تعامل و مشارکت حداکثری نیروی زمینی سپاه در حال ساخت است

مجموعه سپاه پاسداران کاملا مردمی است، به جوانان میدان می‌دهد و به دانش ایرانی تعصب دارد/ قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء همزمان با اجرای هر پروژه‌ عمرانی، تا شعاع ۷۰ کیلومتر کار فرهنگی و اجتماعی انجام می‌دهد/برگزاری اردوهای پیشرفت با مشارکت سپاه پاسداران برای دانش‌آموزان

تهران (پانا) - وزیر آمورش و پرورش اقدامات فرهنگی و برخاسته از مسئولیت اجتماعیِ سپاه پاسداران در ساخت مراکز آموزشی، درمانی، فرهنگی و رفاهی برای مردم به‌ویژه در مناطق کم‌برخوردار را نشان از مردمی‌بودن این نهاد انقلابی دانست.

کد مطلب: ۱۳۰۲۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
100 مدرسه با تعامل و مشارکت حداکثری نیروی زمینی سپاه در حال ساخت است

یوسف نوری در دومین روز از سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور که از روز گذشته به مدت سه روز در سالن همایش‌های جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری است، با گرامیداشت روز جهانی مسجد و هفته دولت اظهار داشت: یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی می‌داریم که در شرایط سخت و تنگناهای موجود در دوران رژیم طاغوت، دانش‌آموزان ما را برای این انقلاب و نظام اسلامی تربیت کردند و آماده ساختند.

وی با اشاره به حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این اجلاس گفت: سپاه پاسداران امروز به اوج بالندگی و اقتدار رسیده و یک نهاد کاملا فرهنگی است.

وزیر آموزش و پرورش فعالیت‌های سپاه پاسداران در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء را دارای رویکرد فرهنگی و برخاسته از مسئولیت اجتماعی عنوان کرد و افزود: زمانی افتخار همکاری با این مجموعه توانمند را داشتم و از نزدیک شاهد بودم این قرارگاه همزمان با اجرای هر پروژه‌ عمرانی و توسعه‌ای، تا شعاع 70 کیلومتر کار فرهنگی و اجتماعی انجام می‌دهد؛ یعنی سود پروژه‌ها برای امور فرهنگی، درمانی، رفاهی و اجتماعی مردم به‌ویژه در مناطق کم‌برخوردار هزینه می‌شود.

نوری دانشگاه جامع امام حسین(ع) را نمونه یک دانشگاه جامع و نسل چهارمی دانست و ادامه داد: اخیرا همکاری‌هایی بین دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه امام حسین(ع) شکل گرفته است تا بتوانیم از تجربیات و توان علمی این دانشگاه بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه مجموعه سپاه پاسداران در ساخت مدرسه، اقدامات ارزشمندی داشته و دارد، تصریح کرد: ساخت 100 مدرسه با تعامل و مشارکت حداکثری نیروی زمینی سپاه آغاز شده و پروژه‌ها در حال بهره‌برداری است؛ حتی برخی از این مدارس در مناطق صعب‌العبور قرار دارند که دسترسی به آن‌ها فقط از طریق بالگرد امکان‌پذیر است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: فقط 30 درصد از هزینه‌های ساخت این مدارس توسط آموزش و پرورش پرداخت می‌شود و مابقی هزینه‌ها را سپاه پاسداران به واسطه مسئولیت اجتماعی ارزشمند خود، متقبل شده است.

نوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نام و نشان فرهنگیِ شهیدان والامقام کاظمی آشتیانی، طهرانی مقدم و همت، درباره افتخار بسیجی بودن همکاران و دانش‌آموزان مجموعه آموزش و پرورش اظهار داشت: حدود 540 هزار معلم بسیجی و 90 هزار دانشجومعلم بسیجی داریم و به عبارتی تقریبا 60 درصد از معلمان ما بسیجی هستند؛ همچنین 5 میلیون دانش‌آموز مقطع متوسطه ما افتخار حضور و فعالیت در بسیج را دارند که ظرفیت بزرگ و ارزشمندی محسوب می‌شود.

وی همچنین درباره اهمیت برگزاری اردوهای راهیان نور برای وزارت آموزش و پرورش، گفت: علاوه بر برگزاری اردوها و حضور دانش‌آموزان در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس، 30 میلیون بازدید مجازی در قالب راهیان نور داشتیم و یکی از رویکردهای مهم ما برای امسال، برگزاری این اردوها به صورت خانوادگی است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: انشالله به‌زودی بتوانیم اردوهای پیشرفت را با همراهی و مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای دانش‌آموزان برگزار کنیم.

نوری در پایان سخنان خود به برخی از ویژگی‌های سپاه پاسداران و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء اشاره کرد و افزود: اول اینکه این مجموعه در همه عرصه‌ها کاملا مردمی است؛ دوم اینکه قدرت ریسک دارد چراکه به جوانان میدان می‌دهد؛ سوم اینکه برای استفاده از دانش ایرانی تعصب دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار