معاون علمی ریاست جمهموری در سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش تاکید کرد؛

ضرورت تعامل بیشتر آموزش و پرورش و معاونت علمی ریاست جمهوری

تهران (پانا) - معاون علمی ریاست جمهموری بر ضرورت تعامل و گفت‌وگوی بیشتر بین دو مجموعه آموزش و پرورش و معاونت علمی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۲۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت تعامل بیشتر آموزش و پرورش و معاونت علمی ریاست جمهوری

سورنا ستاری در سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش که از صبح امروز 29 مردادماه در سالن همایش‌های جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری است اظهار داشت: در سالیان گذشته فعالیت‌‌های متعددی در حوزه نخبگانی با آموزش و پرورش داشتیم؛ جالب اینکه در بین ادوار مختلف فعالیتم بهترین برخورد را در این دوره در همکاری با دکتر نوری داشتیم و بالاترین خروجی نیز در همین دوره اتفاق افتاده است که از آن جمله می‌توان به مقوله احیای باشگاه پژوهشگران جوان اشاره کرد که فعالیتش برای مدتی مسکوت مانده بود.

ستاری ادامه داد: برای ما ورود به حوزه‌های آموزش و پرورش در معاونت علمی بسیار ترسناک به نظر می‌رسد و این به دلیل وسعت عملکرد و گستردگی حوزه آموزش و پرورش است.

وی اضافه کرد: متاسفانه امروز با توجه به شتاب قابل وصف تکنولوژی نمی‌توان برای آینده تصمیم‌گیری کرد و پیش‌بینی مناسبی از آینده داشت.

ستاری با بیان اینکه همکاری‌های ما با آموزش و پرورش به واسطه تغییر ریل که این سیستم به ناچار مجبور است داشته باشد و نیز با توجه به تغییر تکنولوژی و تاثیراتش در بازار کار غیرقابل پیش‌بینی است، تاکید کرد: ما نمی‌توانیم حدس بزنیم چه اتفاقی در آینده قرار است شکل بگیرد. اساسا یکی از تعاملاتی که باید با آموزش و پرورش داشته باشیم این است که برای آینده چه تصمیمی اتخاذ کرد؟

وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: متاسفانه من نیز همچون دیگر کارشناسان بر این باور هستم که کنکور سیستم آموزش و پرورش را به گروگان گرفته و بهترین تصمیم این است که آموزش و پرورش کشور به جامعه نزدیک شود.

ستاری تاکید کرد: دانشگاه باید از پول و حمایت دولتی جدا شود و از طریق فروش تکنولوژی به جامعه ارتزاق کند. البته ما چنین انتظاری از آموزش و پرورش نداریم اما این پتانسیل در آموزش و پرورش وجود دارد؛ چنانچه طی این سالها شاهد بودیم دانش‌آموزان 10 تا 12 ساله استارتاپ‌هایی را بنیان نهادند.

وی با بیان اینکه باید به دنبال روشی باشیم که آموزش و پرورش را به جامعه نزدیک کنیم، خاطرنشان کرد: باید دروسی تدریس کنیم که کاربردی باشند؛ باید دانش خارجی را بومی‌سازی کنیم؛ باید تعامل بیشتری با یکدیگر داشته باشیم تا به جامعه نزدیک شویم. متاسفانه ما در برخی موارد مردم را در تصمیم‌گیری‌های دولتی نمی‌بینیم.

معاون علمی ریاست جمهموری اضافه کرد: امروز ارتباط نزدیکی با سازمان کشف استعدادهای درخشان داریم. در حوزه تجهیز پژوهش‌سراها کار خوبی انجام شده است و به گونه‌ای سرمایه گذاری کردیم تا امروز همه آزمایشگاه‌ها در مراکز تحقیقاتی از فناوری بومی و ایرانی استفاده کنند.

وی تاکید کرد: امروز دانش آموز ما باید بداند سطح علمی کشور چقدر است؛ در بحث پژوهش‌سراها و استفاده دانش آموزان از آنها باید موانع اداری را از پیش رو برداریم.

ستاری گفت: به نظرمی‌رسد در نوع نگاه آموزش و پرورش باید تغییر ایجاد شود؛ اینکه بازخورد عملکرد آموزش و پرورش در رفاه و اقتصاد مردم نمود عینی داشته باشد. باید این تاثیرگذاری را در بحث آسیب‌های اجتماعی هم ببینیم. لازم است در این خصوص با یکدیگر گفت‌وگو و تعامل بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: در حوزه آسیب‌های اجتماعی، خانه‌های خلاق را توسعه دادیم که در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه بسیار تاثیرگذار است.

وی تاکید کرد: اگر در حوزه ای با شکست مواجه می‌شویم، این شرکت‌های ما بازنده هستند که بازنده‌اند، باید شرکت‌های خود را توسعه دهیم و قوی کنیم که در تقابل با شرکت‌های خارجی قابلیت رقابت داشته باشند.

ستاری در خاتمه تاکید کرد: امروز فرزندان ما باید با نوشت‌افزار ایرانی جویای کسب علم باشند و باید کمیته‌های مشترکی در این حوزه داشته باشیم. ما در همه سطوح آمادگی همکاری با آموزش و پرورش را داریم و حاضریم در این خصوص بودجه بیشتری هزینه کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار