صوفیا زارع تاکید کرد
تربیت دانشآموزان پژوهنده و پرسشگر
تهران (پانا) - عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان بر تربیت دانشآموزان پژوهنده و پرسشگر تاکید کرد.
![تربیت دانشآموزان پژوهنده و پرسشگر](https://cdn.pana.ir/thumbnail/MTNiYzU4HTfU/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHOc4tOjbKpPwsAIKXaKdntA,,/MTNiYzU4HTfU.jpg)
صوفیا زارع در آیین اختتامیه سومین جشنواره استانی سلول های بنیادی آموزش و پرورش که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد اظهار کرد: پژوهش و پژوهش محوری بسیار گسترده است و امروزه به آموزش و پرورش رسیده است.
وی افزود: وقتی تعریف پژوهش مطرح می شود باید از دو منظر به آن نگاه کنیم؛ تعریف عام پژوهش به معنای جستجوگری و تعریف پژوهش در سطح دانش آموزی.
عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: هدف ما از مطرح کردن پژوهش در سطح دانش آموزی این نیست که همه دانش آموزان در پژوهشسراها حضور داشته باشند باید دانش آموزان قدرت و درک پژوهش را در خود تقویت کنند.
زارع بیان کرد: تربیت ذهن هایی که نگاهشان معطوف به پژوهش و پرسشگری است، اهمیت دارد دانش آموز باید مساله محوری را بیاموزد. آشنا شدن او با مساله محوری کمک می کند که نگاه پژوهشی داشته باشند.
وی گفت: باید به معلمان انگیزه دهیم تا به اقدام پژوهی و درس پژوهی بپردازند و معلمان پژوهنده پرورش پیدا کنند.
ارسال دیدگاه