رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی:

دروس تربیت اسلامی تزئینی نیست و برای دین‌دار شدن و دین‌دار ماندن نسل جدید است

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تأکید کرد دانشگاه فرهنگیان باید شخصیت‌ساز باشد.

کد مطلب: ۱۲۹۶۱۳۳
لینک کوتاه کپی شد
دروس تربیت اسلامی تزئینی نیست و برای دین‌دار شدن و دین‌دار ماندن نسل جدید است

حجت‌الاسلام و المسلمین علی لطیفی با حضور در هشتمین دوره توانمندسازی و بهسازی استادان دروس تعلیم و تربیت اسلامی، ضمن اظهار امتنان از حضور در جمع استادان تربیت اسلامی و تشکر از حسن میزبانی استان قزوین در برگزاری دوره و تبریک ایام با سعادت ولادت امام موسی کاظم (علیه‌السلام) اظهار کرد: وظیفه اصلی دانشگاه فرهنگیان، انسان‌سازی و شخصیت‌سازی است.

وی با اشاره به مفادی از اساسنامه دانشگاه فرهنگیان به بحث‌های مطرح شده در خصوص چرایی تأسیس این دانشگاه در شورای عالی انقلاب فرهنگی پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر لطیفی با تأکید بر اینکه دروس تربیت اسلامی تزئینی نیست، افزود: دانشگاهی نیاز داریم که شخصیت ساز باشد و براساس این ملاحظه می توان به اهمیت تأسیس دانشگاه فرهنگیان پی برد؛ در این منظر تأکید در ارائه دروس تربیت اسلامی و برنامه‌ریزی برای اجرای بهینه این دروس بیشتر می‌شود.

وی اضافه کرد: رسالت کانونی دانشگاه فرهنگیان این است که مولد علوم انسانی باشد لذا ارائه این دروس اهمیت بیشتری پیدا می کند؛ اهمیت دروس تربیت اسلامی در این است که نسل جدید دین دار شود و دین دار بماند.

این دوره با شرکت 80 نفر از اعضای هیأت علمی رسمی دانشگاه در حوزه تربیت اسلامی به صورت حضوری و 500 نفر از استادان مدعو از سراسر کشور به صورت مجازی در استان قزوین برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار