محورهای بیانیه هیاتهای داوری جشنواره فیلم رشد اعلام شد
تهران (پانا) - محورهای بیانیه هیاتهای داوری پنجاهویکمین جشنواره بینالمللی فیلم رشد اعلام و در آن تأکید شد که زمینه توجه فیلمسازان به اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت مبتنی بر نیاز روزآمد مخاطبانِ اصلی جشنواره در دوره بعدی جشنواره فیلم رشد فراهم شود.
عصر امروز جمعه ۲۶ آذر ماه جاری آیین اختتامیه پنجاه و یکمین جشنواره فیلم رشد در سینما فلسیطین برگزار شد. در اختتامیه این جشنواره آرای هیاتهای داوری متشکل از داوران ایرانی و خارجی در بخش های داستانی کوتاه و بلند، مستند کوتاه و بلند، پویانمایی و دو بخش معلمان و دانش آموزان فیلمساز اعلام شد.
هیاتهای داوری در بیانیههای جداگانه محورهایی را برای ارتقاء جشنواره در دوره های بعدی اعلام کردند که دبیرخانه دائمی پنجاه و یکمین جشنواره بین المللی فیلم رشد اهم محورها را بدین شرح اعلام کرد:
اهم محورهای هیات های داوری پنجاهویکمین جشنواره بینالمللی فیلم رشد
ضمن تشکر از همه فیلمسازان ایرانی و خارجی شرکت کننده در باسابقهترین جشنواره فیلم در ایران، هیات های داوری این دوره از جشنواره خشنودی خود را از برگزاری این رویداد فرهنگی مهم در شرایط خطیر کرونایی در جهان اعلام میکند. معلمان از دیرباز تا کنون نقش مهمی را در ترویج علم و فرهنگ و هنر در جامعه داشتهاند و چه زیباست که هنر و صنعت فیلمسازی به عنوان ابزاری برای داشتن نقشی مؤثرتر در این امر مهم و تأثیرگذار در خدمت معلمان باشد.
حضور فیلمهای هنرمندانه و اندیشمندانه بسیاری که در این جشنواره به جنبههای آموزشی و تربیتی کودکان و نوجوانان پرداختهاند حاکی از اهمیت این رویداد فرهنگی در ایران و جهان است. جشنواره بینالمللی فیلم رشد یکی از مهمترین رویدادهای هنری در ایران و جهان به شمار میآید که توانسته است در طی نیمقرن فیلمسازان بسیاری را از ایران و جهان به خود جذب نماید از این رو این استقبال هرسالهی فیلمسازان، مسئولیت و مأموریت مدیران و دستاندرکاران این جشنواره را دو چندان میسازد.
جشنواره بین المللی فیلم رشد با فراهم آوردن
• زمینه باز تعریف اهداف جشنواره فیلم رشد بر مبنای پژوهش
• زمینه نمایش فیلمها منجمله برگزیدگان راهیافته به بخش مسابقه به زبان فارسی به صورت دوبله یا زیرنویس شده در مدارس برای دانشآموزان و معلمان
• برگزاری کارگاههای آموزشی و ایجاد زمینه آشنایی بیشتر سینماگران با مسائل و موضوعات روز حوزه تعلیم و تربیت بویژه برای تولید فیلم مستند آموزشی کودکان و نوجوانان
• زمینه ی تقویت بنیه فنی و محتوایی معلمان و دانش آموزان فیلمساز
• زمینه توجه فیلمسازان به اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت مبتنی بر نیاز روزآمد مخاطبانِ اصلی جشنواره، یعنی آموزش و پرورش ایران و جهان
• زمینه توجه ویژه مستندسازان به عرصههای نوین کاربردی و مشاهده مشارکتی در میدان پژوهش و کارگردانی (نه لزوماً اتکاء به منابع آرشیوی یا گفتار محور)
• زمینه های نیازسنجی جشنواره در انتخاب درست موضوعاتی که ساخت آنها توسط هنرمندان موجب پیشرفت جامعه می شود
در برگزاری پنجاه و دومین دوره از این جشنواره اقدام کند.
ارسال دیدگاه