امانی: سند تحول بنیادین، منشور اتحاد و انسجام نظام تعلیم و تربیت است
تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت سند تحول بنیادین منشور اتحاد و انسجام نظام تعلیم و تربیت است که تهیه این سند به عنوان اثر جاودان علمی، هنری، فرهنگی و دینی در آموزش و پرورش به عنوان یک سند فاخر در کشور معرفی شده و مورد تایید مقام معظم رهبری است.
به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین، محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در نشست تبیین برنامه ویژه مدرسه (بوم) با تاکید بر اینکه مدیران مدارس سرمایه های انسانی دارای منزلت بی نظیر در تمام سطوح در آموزش و پرورش کشور هستند ،گفت: امروز معلمان دارای اطلاعات کافی و صاحب آگاهی بسیار خوبی هستند،توجه به زحمت معلمان در اقدامات عظیمی که باعث شد آموزش ها برروی زمین نماند و همچنین در طرح هدایت یکی از این کارهای ارزشمند است و این یک گنج با اهمیت را باید بصورت ویژه این جایگاه را مورد تکریم و تقدیر کنیم.
وی گفت: سند تحول بنیادین منشور اتحاد و انسجام نظام تعلیم و تربیت است،که تهیه این سند به عنوان اثر جاودان علمی، هنری، فرهنگی و دینی در آموزش و پرورش به عنوان یک سند فاخر در کشور معرفی شده و مورد تایید مقام معظم رهبری است.
امانی طهرانی اجرای سند تحول بنیادین را مقوله مدیریتی و اجرایی بیام داشت که راهکارهای متنوعی در آن برای اجرا ذکر شده است افزود: یکی از اضلاع اجرای سند اجرای آن بصورت واقعی در تمام ارکان مدرسه است.
وی تصریح کرد: در سند تحول مدرسه که در افق ۱۴۰۴ به آن اشاره شده است، نباید به مدرسه به عنوان یک پروژه نگاه کرد، در لایه های مختلف آن به ادبیات، زبان ها،تنوع قومیتی و محلی در شیوه تدریس مجاز شناخته شده است.
ایشان با بیان اینکه مدارس باید در اجرا سبک مخصوص خود را داشته باشند گفت: در برنامه درسی سطح مدرسه آنچه که مدرسه را در سبک خود ممتاز معرفی می کند از ارزش بالایی برخوردار است.مدرسه ای قدرت پیدا می کند که در مقام تولید محتوا ایستاده باشد آن وقت است که کلید رشد مدرسه را در اختیار دارد.
امانی طهرانی با تاکید بر اینکه باید سوژه های نو و خلاقانه شناسایی شود گفت: در پیرامون مسائلی همچون جغرافیا، صنعت و فرهنگ هر منطقه می توان موضوعاتی در ساحت های مختلف تربیتی یافت که زمینه ساز هر کدام از ساحت های تربیتی می تواند باشد.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش مهارت یابی میدانی از در دیگر انواع دریافت مهارت ها مهم بیان داشت و گفت: در مقوله میدانی باید در آن پا را از محیط مدرسه به بیرون گذاشت زیرا هرآنچه در بیرون مدرسه با طراحی آموزشی بتوان دست یافت قابل فراگرفتن و دریافت عمیق در طرح بوم است.
وی با اشاره به اینکه عرصه بوم بسیار گسترده است و مدارس تجربیات خوب بوم را با هم به اشتراک بگذارند گفت: مهم ترین و اساسی ترین موضوع در ارزشیابی بوم ارائه خود دانش آموزی است، لذا ارائه های خلاقانه موجبات رشد همه جانبه را فراهم می سازد، درمحیط مدرسه با اجرای صحیح طرح بوم در زمینه های مختلف دانش آموزان رشد خواهند یافت. زیرا بوم عرصه خودنمایی را فراهم می کندخودنمایی که منجر به خود باوری می شود. قدمت تاریخ، بودن اولین هادرسطح کشور و مفاخر استان قزوین ایجاب می کند به اجرای دقیق بوم بیشتر با حساسیت عمل شود. باشد و از این فرصت بدست آمده استفاده کنند.
ارسال دیدگاه