امانی: آموزش و پرورش نیازمند مشارکت و همکاری همه دستگاه‌هاست

تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به لزوم مشارکت و همکاری همه دستگاه‌ها در آموزش و پرورش، گفت ساماندهی نظام آموزش و پرورش کشور بدون اتصال به نظام آموزش عالی امکا‌ن‌پذیر نیست و این دو لازم و ملزوم یکدیگر و در اصل تکمیل کننده هم هستند.

کد مطلب: ۱۲۶۰۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد
امانی: آموزش و پرورش نیازمند مشارکت و همکاری همه دستگاه‌هاست

محمود امانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در دیدار با رئیس موسسه پژوهش و برنامه ریزی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: ساختار موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی خیلی با ساختار کمیسیون های شورای عالی آموزش و پرورش شباهت دارد، این خود یک وجه اشتراک موثر برای ایجاد یک ارتباط مداوم و موثر بین شورای عالی و آن موسسه است.

امانی اظهار داشت: نقطه های اتصال خوبی متقابلا می توانیم بین این دو دستگاه ایجاد کنیم، همکاری و عضویت هیات علمی های شما در کمیسیون های شورای عالی و هم تاثیرگذاری آنها و از همه مهم تر اینکه ما پاره ای از علائق مشترک در حوزه آموزشی و تربیتی داریم که روی این علائق مشترک باید کار جدی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش نیازمند مشارکت و همکاری همه دستگاه هاست، اظهار داشت: ساماندهی نظام آموزش و پرورش کشور بدون اتصال به نظام آموزش عالی امکان پذیر نیست، و این دو لازم و ملزوم یکدیگر و در اصل تکمیل کننده هم هستند. نقش اتاق فکری را جاهایی باید ایفا کنند که بتوانند برای توسعه کلان کشور یک نوع نقشه عملیاتی بریزند، این موضوع باید از مهم ترین اصول نظام مدیریتی ما باشد.

امانی تصریح کرد: در حیطه آموزش و پرورش باید قدم هایی در این زمینه برداریم و جامعه از ما همین انتظار را دارد که حس کند یک عده ای از عقلای کشور در پس این سیاستگذاری های کلان توسعه ای هستند که مصالح کشور را در نظر می گیرند و براساس آن افراد را هدایت می کنند.

وی افزود: ما در آموزش و پرورش دغدغه های جدی روی رشته های تحصیلی دانش آموزان داریم، دائم به خود نهیب می زنیم کسانی که در این رشته ها تحصیل می کنند در آینده چه نوع توانمندی و کارآمدی را کسب می کنند.

امانی ادامه داد: هم دانش روشی و هم یافته ها و نتایج دانش رویه ای شما برای آموزش و پرورش قابل استفاده و هم قابل تبادل و بسیار مهم و موثر است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: باید با برنامه ریزی و انجام پروژه های مشترک و استفاده از ظرفیت، توانمندی و کارآیی هر دو دستگاه برای اعتلای نظام تعلیم و تربیت کشور قدم های موثری برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار