مدیر دبیرستان یادگار امام ناحیه ۳ کرج در گفت وگو با پانا عنوان کرد:
ضرورت حضور دانشآموزان در مدرسه؛ معایب آموزش مجازی بیشماراست
کرج (پانا)- ضرورت ادامه آموزشها بهصورت حضوری یا تلفیقی با توجه به میزان تابآوری و با تکیه بر راهبرد افزایش انعطاف پذیری نهاد آموزش با رعایت فاصلهگذاری اجتماعی و رعایت پروتکلهای بهداشتی از اهمیت ویژهای برخوردار است.
زهرا صفری، مدیر دبیرستان یادگار امام ناحیه۳ کرج، در خصوص تغییر و تحولات آموزش و تعلیم و تربیت در طول ۲ سال گذشته با توجه به شیوع بیماری کرونا در گفت گو با پانا عنوان کرد:«با توجه به شیوع کرونا و جهانی شدن آن، آموزش و تعلیم و تربیت بیش از هر چیز دغدغه ای برای مسئولین آموزش و پرورش و همچنین خانواده ها بوجود آورد. چیزی که در این دوران به وفور به چشم می خورد، پیشرفت تکنولوژی در عصر دیجیتال است. آموزش،در دوران کرونا به طور مطلق خوب یا بد نیست، بلکه محاسن و معایب بسیاری را می توان برای آن نام برد که برای نام بردن تک تک آنها مجال کافی نیاز است، ولی چیزی که عیان است جهان هیچگاه به دوره قبل از کرونا باز نخواهد گشت. حتی اگر بر فرض محال این بیماری کاملا ریشه کن شود، تحولات عظیمی که در راستای پیشرفت فناورانه صورت گرفته است، آموزش را در ابعاد جدیدی قرار داده و آموزش سنتی را بطور کامل منسوخ کرده است.»
وی در ادامه از دغدغه های آموزگاران، مدیران و معلمان در آموزش مجازی گفت: «از مهمترین دغدغه های آموزگاران و مسئولین در امر آموزش مجازی، نگرانی بابت عدم دریافت پیامهای آنلاین و یا عدم آمادگی و درک صحیح آموزش از طرف یادگیرندگان، عدم دسترسی به فضای مجازی مثل گوشی،تبلت، لپ تاپ و...نداشتن اینترنت پر سرعت برای حضور در فضای مجازی، عدم همکاری و همراهی بعضی از اولیا و نامناسب بودن فضای خانوادگی در برخی موارد و اینکه دبیران به ناچار، خانه را به مدرسه و کلاس درس مبدل کردند و تمام افراد خانواده ملزم به همکاری با آنها هستند تا بتوانند امر آموزش را به بهترین نحو ممکن به انجام برسانند، است.»
صفری در رابطه با مشکلات دانش آموزان و اولیا در دوران آموزش مجازی تصریح کرد: «اولیا و دانش آموزان نیز با مشکلات و چالشهای گوناگونی مواجه شدند که از جمله می توان به این موارد اشاره کرد. آگاهی نداشتن از فضای مجازی، عدم دسترسی به اینترنت، نداشتن فضای لازم در منزل، مسئول نبودن برخی از دانش آموزان و حاضر نشدن سر کلاسهای آنلاین، نداشتن تحصیلات کافی اولیا و همچنین دسترسی نداشتن به دبیران مدارس و همکلاسی ها برای رفع ابهام و اشکال درسی.»
مدیر دبیرستان یادگار امام، در پایان درباره ضرورت بازگشایی مدارس با توجه به بروز مشکلات زیاد در آموزش مجازی و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی بیان کرد: «من به عنوان مدیر یک مدرسه، با توجه به ضرورت ادامه آموزش به صورت ترکیبی و با توجه به توسعه تاب آوری نهادی با تکیه بر راهبرد افزایش انعطاف پذیری نهاد آموزش با رعایت فاصله گذاری و پروتکل های بهداشتی، آموزش حضوری را توصیه می کنم. البته پیشنهاد میکنم بصورت ترکیبی برای دروس تخصصی همچون علوم، ریاضی ، عربی، زبان، دانش آموزان حضور پیدا کنند و دروس عمومی را همچنان از طریق فضای مجازی آموزش ببینند.»
خبرنگار ؛ آتوسا هشترود
ارسال دیدگاه