آموزش در دوران کرونا، توسعه زیر ساخت‌های آموزشی را سرعت بخشید

شیراز (پانا) - نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت شیوع همه‌گیری کروناویروس نشان داد که ایجاد و توسعه زیرساخت‌های آموزشی برای شرایط بحرانی در آموزش و پرورش ضروری است.

کد مطلب: ۱۲۱۷۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد
آموزش در دوران کرونا، توسعه زیر ساخت‌های آموزشی را سرعت بخشید

علیرضا پاک فطرت امروز در آیین استانی نواختن زنگ سال تحصیلی 1401-1400 در مدارس فارس که همزمان با سراسر کشور در دبیرستان شاهد ۱۶ ناحیه 4 شیراز برگزار شد با بیان اینکه در دوران شیوع کرونا علی‌رغم اینکه زیرساخت‌های نظام آموزشی به میزان کافی در دسترس نبود اما آموزش‌ها ادامه یافت و کلاس‌ها در شبکه‌های اجتماعی مدیریت شد، گفت: تجربه به ما نشان داد که آموزش و پرورش در بحران‌ها نیاز به زیرساخت‌های بیشتری دارد.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: با بیان اینکه هیچ لذتی را نمی‌توان جایگزین آغاز سال تحصیلی و اول مهر کرد، افزود: معتقدم که دانش آموز باید حضوری در کلاس آموزش‌ها را فرا بگیرد، چرا که روح دانش آموز بلند می‌شود و دیدار چهره به چهره معلم و دانش آموز جرات و شهامت به دانش آموز می‌دهد، ضمن اینکه معلمان هم انرژی مضاعفی پیدا می‌کنند.
رییس مجمع نمایندگان فارس گفت: کلاس‌های حضوری به دانش‌آموزان درس زندگی می‌آموزد و کار معلم تنها ارائه مطالب تئوری به دانش آموزان نیست، بلکه معلم باید درس زندگی به دانش آموز بیاموزد و این حلقه مفقوده‌ای است که در بعضی از مدارس شمال شهر نسبت به آن غفلت شده است.
پاک فطرت با بیان اینکه هر کشوری به هر میزانی که در نظام آموزشی سرمایه گذاری کند، آن کشور موفق تر است، گفت: آموزش و پرورش از اهمیت خاصی برای آموزش و پرورش برخوردار است و به همین دلیل در انتخاب وزیر یک حساسیت زیرکانه‌ای انجام می‌دهد و تنها وزیری بود که دقت شد تا کسی انتخاب شود تا آموزش و پرورش را ارتقا و معلم را به جایگاه اصلی خود بازگرداند.
وی همچنین با بیان اینکه هم اکنون حدود ١٤ میلیون دانش آموز و حدود یک میلیون فرهنگی داریم، یعنی به ازای هر ١٤ دانش آموز یک نفر معلم یا کارمند وجود دارد، عنوان کرد: استفاده بهینه از ظرفیت معلمان و دانش اموزان و پرداخت حق و حقوق آنان باید مورد توجه قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار