مولف کتب درسی:
ترویج فرهنگ پژوهشگری در مدارس زمان بر است
تهران (پانا) - بازوبندی مولف کتب درسی با بیان اینکه ترویج فرهنگ پژوهشگری نیازمند یک پروسه طولانی است گفت که کادر اداری و آموزشی مدرسه اعم از مدیر و معاونان و حتی نیروهای خدماتی هم باید در این زمینه آموزش ببینند.
![ترویج فرهنگ پژوهشگری در مدارس زمان بر است](https://cdn.pana.ir/thumbnail/MTE5MGEz1veb/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTH4pNwlfZ997IsAIKXaKdntA,,/MTE5MGEz1veb.jpg)
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت وگو، محمدحسن بازوبندی رئیس دانشگاه فرهنگیان مرکز شهید بهشتی تهران در برنامه «گفتگوی علمی» گفت: پژوهش موتور محرکه هر فعالیت اجتماعی، اقتصادی، صنعتی، آموزشی و یا هر فعالیت دیگری است. پژوهش مختص هیئت علمی دانشگاه نیست بلکه هر معلم و هر صنعتگر باید پژوهشگر باشد چراکه مثلاً اگر یک صنعتگر فقط به یافتههای قبلی خود اکتفا کند محکوم به شکست و از گردونه رقابت خارج خواهد شد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان مرکز شهید بهشتی تهران در پاسخ به این سوال که آیا کتب درسی پژوهش محورند یا خیر؟ گفت: به دنبال تأکید سند تحول بنیادین بر لزوم خارج شدن محتوای درسی از حالت دانشی و حافظه محوری و حرکت به سمت فعالیتهای پژوهشی یک بازنگری اساسی در کتب درسی با رویکرد پژوهشگری انجام شد.
بازوبندی با تذکر این نکته که ترویج فرهنگ پژوهشگری با یک کتاب و یک سال و دو سال شدنی نیست گفت: فرهنگ سازی برای این موضوع نیازمند یک پروسه طولانی است و کادر اداری و آموزشی مدرسه اعم از مدیر و معاونان و حتی نیروهای خدماتی هم باید در این زمینه آموزش ببینند.
ارسال دیدگاه