وزیر آموزش و پرورش:

رتبه بندی فرهنگیان اصلاح شد و مابه التفاوت آن از اول فروردین محاسبه و پرداخت می‌شود

امتحانات نهایی پایه‌های دوازدهم و نهم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می‌شود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش درباره موضوع رتبه بندی معلمان توضیحاتی را ارائه کرد و از تعیین تکلیف نحوه برگزاری دو آزمون سرنوشت ساز دانش‌آموزان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۷۴۷۱۵
لینک کوتاه کپی شد
رتبه بندی فرهنگیان اصلاح شد و مابه التفاوت آن از اول فروردین محاسبه و  پرداخت می‌شود

به گزارش صدا و سیما، محسن حاجی میرزایی در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: در اسفند سال گذشته براساس تصویب دولت بنا شد که همه کارکنان دولت از ضریب فوق العاده شغل فصل دهم برخوردار شوند. از آنجا که محل استفاده آن ضریب رتبه بندی بود باعث شد تا اختلالاتی در رتبه بندی فرهنگیان ایجاد شود.

وی گفت: امروز در هیات وزیران تصویب شد که احکام رتبه بندی معلمان و فرهنگیان اصلاح و از اول فروردین سال 99 محاسبه شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تصمیمات ستاد کرونا برای بازگشایی مدارس افزود: اکنون تصمیم، همان بازگشایی از 27 اردیبهشت تا 27 خرداد است تا دانش‌آموزانی که سوالات و اشکالاتی دارند مراجعه کنند، برآوردهای ما حاکی از آن است که 10 تا 18 درصد دانش‌آموزان در مدارس حضور پیدا کردند که دانش‌آموزان دوره ابتدایی بیشترین مراجعه و دوره متوسطه کمترین مراجعه را داشته‌اند.

حاجی میرزایی در ادامه با اشاره به 2 آزمون سرنوشت ساز پایه نهم و دوازدهم گفت: به جهت اینکه این دو آزمون جز آزمون‌های سرنوشت ساز هستند تاکید کردیم این آزمون‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار شود چون در روش‌های غیرحضوری ممکن است حقوق دانش‌آموزان تضییع شود و نگرانی‌های بیشتری را برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها به دنبال داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در مورد دوره ابتدایی به ویژه پایه اول باید معلمان اطمینان پیدا کنند که دانش‌آموزان اهداف دوره تحصیلی را فراگرفتند، محتوای آموزشی را به طور کامل آموخته‌اند و توانایی‌های لازم در آنان ایجاد شده است این آزمون را می‌توان به روش غیرحضوری نیز به انجام رساند.

حاجی میرزایی این موضوع را در یک پیام توئیتری نیز عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار