مدیرکل آموزش ‌و پرورش آذربایجان غربی:

3600 پروژه آموزشی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در استان احداث شده است

ارومیه (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی 3600 پروژه آموزشی در استان احداث شده است و 350 پروژه نیز در دست احداث است که تا دو سال آینده به بهره برداری می رسد.

کد مطلب: ۸۹۲۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد
3600 پروژه آموزشی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در استان احداث شده است

ابراهیم محمدی روز سه شنبه در آیین افتتاح مدرسه 6 کلاسه شهید مهرداد شیرزاده زیبا شهر محمودآباد افزود: تعداد دانش‌آموزان شاغل به تحصیل در مدارس آذربایجان غربی 594هزار نفر است که این تعداد دانش‌آموز در ۲۴هزار و ۹۳۱کلاس درس مشغول به تحصیل می‌باشند.

وی با اشاره به سرانه فضای آموزشی استان گفت: سرانه فضای آموزشی در استان 4.5 مترمربع به ازای هر نفر دانش آموز می‌باشد؛ که این مقدار برای میانگین کشوری حدود ۵.۱۸متر مربع به ازای هر نفر دانش آموز می‌باشد.

محمدی ادامه داد: این سرانه برای شهرستان شاهین‌دژ به ازای هر دانش‌آموز ۴.۸مترمربع می‌باشد که از میانگین استانی بالاتر است.

وی با اشاره به روند احداث ۳۵۰پروژه آموزشی در استان افزود: در ۲سال آینده این طرح ها به اتمام خواهد رسید.

محمدی با اشاره به روند شتاب بخشی به سوادآموزی در استان ، بیان کرد: در سال 1357 میزان افراد باسواد سنین ۱۰تا ۴۹ساله استان ۳۷.۱دهم درصد بود که در سال ۹۵به بیش از 90 درصد افزایش یافته است و این رقم در سال 1396 به 91.7 درصد رسیده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان آذربایجان غربی گفت: بعد از انقلاب اسلامی ۹۴مدرسه استثنایی،۳۱کانون پرورش فکری، 18 دارالقرآن و ۱۹پژوهش سرا در استان آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسیده است. وی بیان کرد: ۳۰درصد پروژه‌های مدرسه‌سازی در این استان نیز توسط خیرین صورت گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار