ارتقای کیفیت یکی از مولفههای مهم در تولیدات داخلی است
ارومیه (پانا)- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: ارتقای کیفیت یکی از موئلفههای مهم تولیدات داخلی است و ارتقای کیفیت از سوی تولیدکنندگان گامی مهم در تحقق «حمایت از کالای ایرانی» است.
جعفرصادق اسکندری گفت: تولیدکنندگان تصور نکنند چون انحصار تولید محصولی را دارند و مردم مجبور به استفاده از این محصولات هستند نیازی به ارتقای کیفیت تولیدات خود ندارند.
وی با اشاره به شعار سال و لزوم حمایت از کالای ایرانی با قطع واردات کالاهای مشابه تولید داخل، یادآور شد: سیاستگذاری ممنوعیت واردات کالا از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین و به استانها ابلاغ شده و وظیفه استانها اجرای بخشنامههای صادره است و در این زمینه بخشهای استانی توان و اجازه فعالیت مستقل ندارند.
این مقام مسئول تاکید کرد: باید کمیت و کیفیت تولید در کشور چنان افزایش یابد که رقابت در داخل کشور معنادار شود و تولید کنندگان داخلی بین خود رقابت داشته باشند.
به گفته وی ارتقای سطح دانش و کاهش قیمت تمام شده از جمله مولفههای تاثیرگذار در افزایش کیفیت محصول داخلی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
اسکندری با بیان این مطلب که تولیدات کشور با دو مولفه کیفیت مطلوب صادراتی و قیمت رقابتی شکل مناسب به خود بگیرد، اظهار کرد: اگر مصرفکننده داخلی کیفیت کالای داخلی را باور کند به طور قطع آن را جایگزین برند خارجی خواهد کرد و با ارتقای کیفیت و قیمت رقابتی میتوانیم ضمن تأمین نیاز بازار داخلی، بازارهای جهانی را به تسخیر کالا و خدمات ایرانی درآوریم.
وی در نظر گرفتن قیمت تمام شده محصول، کیفیت، بستهبندی، رقبای موجود در بازار و سایر شاخصهای تولید و صادرات کالا را برای همه تولیدکنندگان داخلی الزامی دانست و افزود: رایزنی با کشورهای همسایه برای تسهیل مبادلات تجاری دو طرف در قالب تفاهمنامههای تجاری به وسیله دستگاههای مربوطه از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت صورت میگیرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: برای رشد صادرات غیرنفتی کشور باید تولیدات صادراتگرا محور برنامه تولیدی کارخانهها و صنایع قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه عزم ملی و حمایت همه جانبه از صادراتی که پشتوانه آن تولید است ضروری میباشد، اعلام داشت: باید سرمایهگذاری و واردات مدیریت شده در خدمت تولید و تولید در خدمت صادرات باشد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی یادآور شد: در حال حاضر توجه به بازاریابی قبل از تولید، حمایت از تولید صادرات محور، توسعه صنعت بستهبندی و برند سازی پیش شرطهای تحقق اهداف صادراتی به شمار میروند که امید است با توجه کردن به این موارد بتوانیم شاهد رشد روزافزون صادرات غیرنفتی و اقتصاد کشورمان باشیم.
اسکندری در نظر گرفتن قیمت تمام شده محصول، کیفیت، بستهبندی، رقبای موجود در بازار و سایر شاخصههای تولید و صادرات کالا را برای همه تولیدکنندگان داخلی الزامی دانست و افزود: رایزنی با کشورهای همسایه برای تسهیل مبادلات تجاری دو طرف در قالب تفاهمنامههای تجاری به وسیله دستگاههای مربوطه از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت صورت میگیرد.
وی ادامه داد: پیگیری برنامه اعزام و پذیرش هیئتهای تجاری و بازاریابی برای آشنایی سرمایهگذاران، تجار و فعالین اقتصادی با ظرفیتها و توانمندیهای صادراتی هر دو طرف تجاری از جمله اقدامات حمایتی از بخشهای تولیدی و تجاری این نهاد است.
ارسال دیدگاه