موزه مدرسه 22 بهمن ارومیه میزبان میهمانان نوروزی است

ارومیه (پانا) - رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: مدرسه تاریخی 22 بهمن ارومیه که جزو قدیمی ترین مدارس ارومیه است در نوروز سال 97 پذیرای میهمانان نوروزی در استان است.

کد مطلب: ۸۰۹۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد
موزه مدرسه 22 بهمن ارومیه میزبان میهمانان نوروزی است

مهدی محمد پور در حاشیه بازدید از نمایشگاه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در موزه مدرسه 22 بهمن ارومیه اظهار کرد: با همکاری میراث فرهنگی استان از ابتدای تعطیلات نوروزی در ارومیه برنامه نوروزگاه در مدرسه 22 بهمن ارومیه برگزار می شود.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بیان کرد: این آیین، زمینه آشنایی بیشتر مردم به ویژه گردشگران را با آداب و رسوم بومی محلی فراهم می کند.

وی ادامه داد: در کنار محل برگزاری نوروزگاه، برنامه های متنوعی نظیر برپایی سیاه چادرهای عشایری، نمایشگاه های مختلف دایر است تا گردشگران با آداب، سنت ها و سوغات این مناطق بیشتر آشنا شوند.

وی افزود: در همین راستا اداره کل آموزش و پرورش استان نیز با همکاری اداره کل میراث فرهنگی در یکی از طبقات، موزه مدرسه غرفه ای خاص برای به تصویر کشیدن تاریخچه آموزش و پرورش استان تدارک دیده است.

محمد پور اضافه کرد: دفاتر اندیکاتور مدرسه، دستگاههای تایپ قدیمی، ابزار کمک اموزشی قدیمی، نقشه های قدیمی، عکسهای قدیمی از دانش آموزان مدارس آذربایجان غربی از جمله صدها اثری است که در این موزه مدرسه به نمایش گذاشته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار