موزه مدرسه 22 بهمن ارومیه مکانی فرهنگی خواهد بود

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: موزه مدرسه 22 بهمن ارومیه مکاني فرهنگي خواهد بود و راه اندازي آن، گامي اساسي در راستاي حفظ هويت فرهنگي و آموزشي منطقه و استان است.

کد مطلب: ۶۲۸۲۹۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذرباجان غربی، فریدون سیدمصطفوی، به همراه مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی در دیدار از موزه مدرسه 22 بهمن ارومیه با بیان این مطلب، گفت: موزه ملی مدرسه ارومیه در سه طبقه دایر می شود که مراحل مرمت طبقه زیر زمین به اتمام رسیده و طبقه اول نیز در مراحل پایانی قرار دارد.

وی بیان کرد : آموزش و پرورش استان هم اکنون آماده همکاری کامل با میراث فرهنگی در زمینه ادامه کارهای مرمت این بنای تاریخی و فرهنگی است.

بهرام صمدی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این دیدار و بازدید گفت: این نهاد تا کنون دو میلیارد ریال برای مرمت این بنا در قالب تفاهم نامه منعقده هزینه کرده است .

جلیل جباری مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این بازدید اظهار کرد: تا کنون تمامی اقدامات مرمتی استان در زمینه مرمت بناها و آثار تاریخی به تعداد 31 پروژه از محل اعتبارات سال 95 اجرایی شده است.

جباری اظهار کرد: برای تملک ، مرمت و حفاظت از بناهای تاریخی و کاووشهای باستانی سالانه در استان نیازمند 200میلیارد ریال اعتباریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار