مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی:

مجلس دانش‌آموزى بهترین بستر براى تمرین دموکراسى و تربیت اجتماعى و سیاسى است

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربى، مجلس دانش‌آموزى را بهترین بستر براى تمرین تصمیم‌گیرى، دموکراسى و تربیت اجتماعى و سیاسى عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۵۳۹۶
لینک کوتاه کپی شد
مجلس دانش‌آموزى بهترین بستر براى تمرین دموکراسى و تربیت اجتماعى و سیاسى است

على مطهرى در آیین افتتاحیه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس دانش‌آموزى استان آذربایجان غربى گفت: مبدا و آغاز روند مجلس دانش‌آموزى، مدرسه و شوراى دانش‌آموزى است و نمایندگان با مشکلات سطح مدرسه به‌صورت کامل آشنایى دارند و مى‌توانند یک پل ارتباطى سازنده بین دانش‌آموزان و مسئولان باشند.

وى مجلس دانش‌آموزى را نماد عملی دانش‌آموزیاورى و حتى دانش‌آموزسالارى در آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: دانش‌آموزان در مجلس دانش‌آموزى، نقد افکار همدیگر و احترام به نظرات همنوعان، مطالبه‌گرى و ارائه راهکار براى مساله را تمرین مى‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربى، احصای مشکلات حوزه دانش‌آموزى را از جمله مهمترین وظایف مجلس دانش‌آموزی دانست و گفت: اعضای مجلس دانش‌آموزى، مساله‌شناسى و مشکلات حوزه دانش‌آموزى را باید در اولویت قرار ده.، نمایندگان مجلس، مشاورین مدیران آموزش و پرورش و حتى وزیر هستند و مى‌توانند این مشکلات را در جلساتی که با مسئولان استانی و کشورى دارند، مطرح و راهکار ارائه دهند.

وى افزود: به نمایندگان دانش‌آموزان پیشنهاد می‌کنم در این دوره بر موضوع آسیب‌هاى اجتماعى دانش‌آموزان، کار ویژه انجام دهند و ضمن بررسى شرایط موجود استان، راهکار نیز ارائه دهند.

مطهرى گفت: حاکمیت، شرایط لازم براى فعالیت‌هاى تربیتى و اجتماعى را فراهم مى‌آورد و دانش‌آموزان با فعالیت در شوراها و مجلس دانش‌آموزى با قدرت تصمیم‌گیرى بالا وارد جامعه مى‌شوند و همچنین مهارت‌هاى فردی و گروهى دانش‌آموزان نیز تقویت مى‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار