اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور/ آذربایجان غربی ۴
عدالت آموزشی با برنامه های حمایتی همه جانبه مستمر و جامع محقق می شود
ارومیه (پانا) - رئیس آموزش و پرورش منطقه سیلوانا گفت: تحقق عدالت آموزشی به معنای کامل در مناطق روستایی و عشایری همچون سیلوانا مستلزم برنامه های حمایتی همه جانبه مستمر و جامع می باشد.
«بهروز سلیمی سلوک» در حاشیه سی و پنجمین اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش در گفت و گو با پانا اظهار کرد: تحقق عدالت آموزشی به معنای کامل در مناطق روستایی و عشایری همچون سیلوانا مستلزم برنامه های حمایتی همه جانبه مستمر و جامع می باشد، تامین فضا و تجهیزات آموزشی نو، اختصاص اعتبارات لازم و کافی جهت برقراری سرویس های روستا مرکزی، تقویت و توسعه مدارس شبانه روزی و رایگان نمودن مواد آموزشی من جمله کتب در مناطق مرزی، عشایری و روستایی از بدیهی ترین حقوق دانش آموزان این مناطق حساس می باشد.
رئیس آموزش و پرورش منطقه سیلوانا افزود: در ایام کرونا خوشبختانه توسط خیرین، همکاران و راهبران مباحث آموزشی از طریق حضوری با گروه بندی دانش آموزان، توزیع بسته های خودآموز، استفاده از بستر شاد در روستاهای دارای پوشش اینترنت ارائه شد.
سلیمی در خصوص چگونگی فعالیت مدارس و نوع آموزش در ایام کرونا گفت: به نظر اینجانب تصمیم گیری کلی با توجه به شرایط کرونایی استان یا شهرستان در خصوص فعالیت مدارس در مناطقی همچون سیلوانا که از لحاظ امکانات مجازی و اینترنتی نیز ضعیف می باشد، منطقی نبوده و میتوان با توجه به شرایط هر مدرسه از لحاظ بومی یا غیر بومی بودن همکار یا همکاران ، جمعیت دانش آموزی ، فضای مدرسه، وضعیت کرونایی همان روستا با استعلام از مرکز بهداشت و سایر عوامل دخیل ،اختیار برگزاری حضوری یا غیر حضوری بودن آموزش را به تصمیم شورای مدارس منوط کرد.
وی با تاکید بر لزوم بومی سازی رشته های فنی و کاردانش ادامه داد: از نظر هدایت دانش آموزان به سمت رشته های فنی و کاردانش عملکرد منطقه بالاتر از میانگین استانی می باشد و جهت افزایش گرایش به سمت این رشته ها میتوان تجهیز و توسعه کارگاههای موجود در هنرستانها را در برنامه قرار داد؛ سازماندهی مشاوران در مقطع متوسطه دوم علاوه بر اینکه باعث پیشگیری از آسیبهای اجتماعی خواهد شد میتواند جهت معرفی این رشته ها وانگیزه دهی و ابقا هنرجویان در جهت ممانعت از تغییر رشته کارساز باشد.
این مقام مسئول با اذعان به نقش بی بدیل اولیا در هدایت و بهینه سازی جریان یادگیری در ایام کرونایی ادامه داد: پیش بینی برنامه های آموزشی در بستر شاد و تلویزیون و سایر فضاهای مجازی برای والدین، ایجاد تغییرات در کتب درسی با محوریت راهنمایی والدین قبل از هر درس در راستای نحوه همراهی با دانش آموز و الزام والدین به اشتراک مجلات رشد و تربیت در ابتدای سالتحصیلی، میتواند والدین را در این زمینه توانمند سازد.
وی بیان کرد: جهت علاقمند نمودن معلمان با سنوات بالا در بکارگیری فضای مجازی برای تدریس را که در ایام کرونایی برگزاری دوره های ضمن خدمت قبل از شروع سالتحصیلی، فراهم سازی امکانات و زمینه تولید محتوا برای این همکاران با عنوان مرکز تولید محتوا جهت تسهیل امر در سطح منطقه در دستور کار قرار دارد.
ارسال دیدگاه