اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور/ آذربایجان غربی ۵

تولید «تبلت تخصصی دانش آموزی» می تواند تحولی در آموزش مجازی ایجاد کند

ارومیه (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهین دژ گفت: عزم ملی در تولید «تبلت تخصصی دانش آموزی» به‌همراه «سیم کارت اختصاصی دانش‌آموز» می تواند تحولی در آموزش مجازی در محیطی امن ایجاد کند.

کد مطلب: ۱۲۰۲۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد
تولید «تبلت تخصصی دانش آموزی» می تواند تحولی در آموزش مجازی ایجاد کند

«سیاوش اسعدی» در حاشیه سی و پنجمین اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار کرد: برای تحقق عدالت آموزشی در این منطقه اقداماتی همچون تولید محتواهای الکترونیکی و نوشتاری و در اختیار قراردادن بسته های آموزشی فوق برای دانش آموزان عشایری، روستایی وشبانه روزی و دانش آموزان شهری فاقد شاد، برگزاری کلاسهای مدارس روستایی ابتدایی و متوسطه اول بصورت حضوری، اهدا بیش از ۲۰۰گوشی و تبلت توسط خیرین، استفاده از گروه جهادی خیرین آموزشی ورفاهی در مناطق روستایی و حاشیه شهرها و تماس تلفنی با دانش آموزان و اولیای محترم جهت پیگیری امورات وتحقق عدالت آموزشی

وی با اذعان به اینکه برخی از ابعاد نابرابری با مجازی شدن آموزش‌ها بیشتر نمایان شد؛ افزود: عدم دسترسی تعداد قابل‌توجهی از دانش‌آموزان مناطق کمتر برخوردار به زیرساخت‌های فناوری، پهنای باند مطلوب و همچنین گوشی هوشمند یا تبلت باعث شد کودکان زیادی پشت «دیوارهای ناپیدای مدرسه مجازی» جا بمانند.

اسعدی گفت: عزم ملی در تولید «تبلت تخصصی دانش آموزی»، به‌همراه «سیم کارت اختصاصی دانش‌آموز»، علاوه‌ بر در اختیار قرار دادن هزاران کتاب و منبع آموزشی و ایجاد فرصت‌های برابر یادگیری، از درگیر شدن دانش‌آموزان و لطمه از آسیب‌های فضای مجازی بدون نظارت جلوگیری می‌نماید.

وی ادامه داد: در صورت تداوم شرایط کرونایی برگزاری کلاس‌ها به صورت گروه‌بندی و نیمه‌حضوری خصوصاً در مدارس کم‌جمعیت و یا مناطق زرد و آبی در فرایند آموزش بسیار مؤثر خواهد بود، خصوصاً با توجه به این‌که برخی مشاغل همچون تالارهای پذیرایی نیز با ظرفیت کمتر اجازه فعالیت دارند. مدارس نیز می‌توانند با برنامه‌ریزی مناسب و به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به تشکیل حضوری اقدام کنند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: افزودن قابلیت مکالمه صوتی و تصویری هم‌زمان چندنفره (نظیر سرویس‌های ویدئوکنفرانس) و ارتقای سیستم جمع‌آوری تکالیف و برگزاری آزمون آنلاین در شبکه شاد، باعث افزایش کیفیت آموزش مجازی در گروه‌های کلاسی این شبکه خواهد شد.

وی بیان کرد: جهت‌گیری نظام تعلیم و تربیت در کشور باید به سمت تکیه حداکثری بر سند تحول بنیادین و اجرای مطلوب بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر اساس سند تحول حرکت کند و با استفاده از فرصت طلایی و عظیم ۱۲ساله تحصیلی، تحقق گام دوم انقلاب را که موکول و مشروط به حضور جوانان هوشمند، مسئولیت پذیر و تربیت یافته در مکتب وحی است، به انجام رساند.

اسعدی با اشاره به مطالبه مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص آموزش مهارت محور ادامه داد: بر اساس ابلاغ وزارت متبوع 40 درصد از دانش‌آموزان پایه نهم شهرستان باید به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش هدایت شوند و تحقق این مهم نیازمند تلاش مدیران خواهد بود که درسال گذشته این پوشش درشهرستان اتفاق افتاد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهین دژ با بیان اینکه 83 درصد دانش آموزان این شهرستان در سامانه شاد فعال بودند؛ گفت:تحت پوشش قرار دادن تمامی روستاها و مناطق فاقد اینترنت توسط ارگانهای مربوطه و رفع مشکلات آنتن دهی تمامی، اهدا تبلت آموزشی و جلب اعتماد اولیا و آموزش های لازم جهت استفاده درست از گوشی ها یا تبلت های آموزشی با اختصاص سیم کارت ویژه شاد از جمله راهکارهای اساسی برای افزایش پوشش برنامه شاد می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار