معاون وزیر خبر داد:
استقرار الگوی مفهومی مدارس تراز سند تحول بنیادین در ۳۰ درصد مدارس غیردولتی
تبریز (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی از استقرار الگوی مفهومی مدارس تراز سند تحول بنیادین در ۳۰ درصد مدارس غیردولتی خبر داد.
احمد محمود زاده در همایش مدارس تراز سند تحول بنیادین استان آذربایجان شرقی در دبیرستان ماندگار طالقانی ناحیه ۴ تبریز با اشاره به استقرار الگوی مفهومی مدارس تراز سند تحول بنیادین در ۳۰ درصد مدارس غیردولتی گفت: «این الگو طی سه سال و هر سال با هدفگذاری ۳۰ درصدی اجرا میشود.»
وی با بیان اینکه یکی از موضوعهای کلیدی سند تحول بنیادین، مدرسه تراز است، گفت: «به دنبال این هستیم تا فرصتی جهت تحقق این مهم در مدارس غیردولتی ایجاد شود تا همچنان که این مدارس در سایر موضوعات آموزشی پرورشی و تربیتی پیشتاز هستند، در این مورد به خصوص نیز، پیشگام باشند.»
وی اضافه کرد: «مولفههای مدرسه تراز در حوزه مسایل آموزشی، تربیتی و فرهنگی در قالب ۳۲ مولفه و ۵۸ شاخص مشخص گردیده و ما وظیفه داریم بستر را در محیط مدرسه برای ورود به این شاخصها فراهم کنیم.» محمودزاده گفت: «آذربایجان شرقی یکی از قطبهای تعیین شده در این خصوص است که ۱۰۰ نفر در این مورد تحت آموزش قرار خواهند گرفت و هر ۲۰ مدرسه یک ارزیاب خواهد داشت.»
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به رتبهبندی مدارس غیردولتی بر اساس شاخصهای مدارس تراز سند تحول بنیادین و نقش مدیران مدارس در تحقق این شاخصها، خاطرنشان کرد: «مدیریت شهریه و نیروی انسانی و کیفیت آموزش و پرورش از جمله شاخصهای مورد توجه در این زمینه بوده و مدیر مدرسه در اسناد تحولی به عنوان راهبر کارآمد، تعریف شده و نیاز است مدیران خود آموزشهایی در این خصوص ببینند.»
ارسال دیدگاه